Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.
Články | redakce Peníze.CZ | 24. 1. 2002 | 1 komentář
Hledáte práci? Nic složitého. Personalističtí supové se o Vás poperou, ale pravděpodobnost, že najdete opravdu zajímavou práci je minimální. Tisk se hemží atraktivními inzeráty, z www stránek na Vás každou chvíli bliká neopakovatelná nabídka té správné práce, na jejímž konci je splnění snů o kariéře.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 3. 2012 | 13 komentářů
Co vás napadne za firmu, když se řekne Švédsko? IKEA, Volvo, vodka Absolut? A jaká firma či značka by mohla vytanout cizinci, když se řekne Česko? Ptáme se ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, či Lukáše Kovandy, ale i politologa Jiřího Pehe a dalších osobností, kdo podle nich „vzorně reprezentuje“ Česko.
Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012
K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 23. 8. 2022
Tahle auta si nejsou jen podobná. Využívají srovnatelnou techniku a vyrábějí se ve stejné továrně. Přesto Karoq začíná na 639 tisících a vrcholná Cupra Ateca může stát skoro o milion víc. Může i tak dávat smysl?
Když se řekne | Věra Tůmová | 22. 6. 2011
Mobilní technici v pojišťovně jsou takoví fajnšmekři. Nestačí jim mít jen odbornost a nadšení pro auta či nemovitosti. Musí mít i velký cit pro nesrovnalosti. Pokud na ně mají opravdu dobrý nos, pojišťovně zachrání hromadu peněz, jež by jinak vyplatila za škody, které ani nenastaly.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů
Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 22. 10. 2007 | 4 komentáře
Boj o klienta kvůli povinnému ručení v Česku každoročně vrcholí na podzim. Sazby většina pojišťoven teprve zveřejní, ale už teď se předhání v nabídce bonusů, superbonusů či extrabonusů. Jen málokdo se v těchto superlativech vyzná.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 2. 6. 2020 | 56 komentářů
Nová generace nejprodávanějšího českého auta je zase o něco větší, nabízí zase o něco modernější technologie a měla by i lépe jezdit. A samozřejmě i lépe vypadat. Otestovali jsme kombíka.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 3. 12. 2021 | 9 komentářů
Když jsme testovali původní verzi, nazvali jsme ji „snem českého manažera i chalupáře“. Teď je tu inovovaná verze. Kromě faceliftu přichází především s benzinovým motorem místo původního naftového. Dokáže i bez něj okouzlit svou všestranností?
Články | Jindřich Hlaváč | 29. 11. 2000 | 7 komentářů
Známý problém – auto přede mnou odmrštilo kamínek, který mi zničil přední sklo. Dříve se to řešilo jednoduše, kamarád se "přiznal" jako viník a pojišťovna sklo zaplatila. Teď již to tak jednoduché není.
Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 18. 1. 2012 | 2 komentáře
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.
Články | Petr Vykoukal | 16. 7. 2001
Platební karty jsou častým terčem různých podvodníků. Ti vymýšlejí stále dokonalejší techniky zneužití karet, využívají zlodějských gangů a docela přitom riskují. Na trhu je však přes dvě stě tisíc úvěrových OK karet, jejichž zabezpečení je mnohem slabší a k jeho ošálení stačí trocha znalostí.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Články | Tomáš Skřivánek | 16. 2. 2001
Lovu manažerských talentů se v civilním pracovním životě věnuje Jan Bubeník (32), známý nyní jako "Castrův vězeň". Jeho současná mediální známost prý jeho cenu na trhu práce nezměnila, neplánuje ani návrat do politiky.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2020 | 3 komentáře
Může kombinace benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru nabídnout sportovní dynamiku? Testovali jsme hybridní Škodu Octavii RS iV.
Články | Eva Hníková | 21. 3. 2001 | 1 komentář
Večer jsem chtěla vyrazit s manželem po dlouhé době do divadla, ale opět nastal problém, kdo pohlídá tříletého neposedného syna. Naše ochotné babičky bohužel bydlí poměrně daleko, a proto jsem přemýšlela, která kamarádka se stane obětí tentokrát. Nakonec jsem ale raději začala hledat v telefonním seznamu paní na hlídání.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů
Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.
Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů
Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Investiční produkty | Aleš Vocílka | 11. 10. 2007
Každý investor by měl znát svůj profil osobnosti, aby pochopil, v čem jsou jeho obvyklé reakce na tržní podněty jiné než reakce průměru trhu. Dokáže se pak lépe rozhodovat.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 7. 2021 | 8 komentářů
Auta z Mladé Boleslavi byla v Česku vždycky symbolem dostupného vozu a cena milion korun zase symbolem vozu opravdu nedostupného. Dvě nejdražší verze nejprodávanější Škodovky, Octavia Scout a Octavia RS, sice nestojí milion v základu, ale s trochou výbavy se přes něj přehoupnou velice snadno. Může být Octavia za milion dobrý obchod?