Škoda Auto

Další články na téma Škoda Auto najdete na Finmag.cz.

Test nové Škody Kamiq: Mistr městského terénu

Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů

+141

Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.

Z redakční pošty: Jak jsem hledala práci

Články | redakce Peníze.CZ | 24. 1. 2002 | 1 komentář

+2

Hledáte práci? Nic složitého. Personalističtí supové se o Vás poperou, ale pravděpodobnost, že najdete opravdu zajímavou práci je minimální. Tisk se hemží atraktivními inzeráty, z www stránek na Vás každou chvíli bliká neopakovatelná nabídka té správné práce, na jejímž konci je splnění snů o kariéře.

Dokonalý vůz pro rodinu. Zkusili jsme rychlého Kodiaqa

Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů

+88

Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?

Očima expertů: České firmy ve světě. Kdo nám dělá dobré jméno?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 3. 2012 | 13 komentářů

+3

Co vás napadne za firmu, když se řekne Švédsko? IKEA, Volvo, vodka Absolut? A jaká firma či značka by mohla vytanout cizinci, když se řekne Česko? Ptáme se ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, či Lukáše Kovandy, ale i politologa Jiřího Pehe a dalších osobností, kdo podle nich „vzorně reprezentuje“ Česko.

Okradli vás v práci? Kdy škodu platí zaměstnavatel

Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012

+25

K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.

Dvakrát tolik za skoro stejné auto? Cupra Ateca versus Škoda Karoq

Recenze | Vojtěch Dobeš | 23. 8. 2022

-79

Tahle auta si nejsou jen podobná. Využívají srovnatelnou techniku a vyrábějí se ve stejné továrně. Přesto Karoq začíná na 639 tisících a vrcholná Cupra Ateca může stát skoro o milion víc. Může i tak dávat smysl?

Kdo je kdo v pojišťovně: mobilní technik

Když se řekne | Věra Tůmová | 22. 6. 2011

+20

Mobilní technici v pojišťovně jsou takoví fajnšmekři. Nestačí jim mít jen odbornost a nadšení pro auta či nemovitosti. Musí mít i velký cit pro nesrovnalosti. Pokud na ně mají opravdu dobrý nos, pojišťovně zachrání hromadu peněz, jež by jinak vyplatila za škody, které ani nenastaly.

První elektrická Škodovka: Do města skvělá, ale dojede do Humpolce?

Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů

+115

Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.

Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení

Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů

-4

Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.

Hrátky s bonusy a malusy u povinného ručení

Povinné ručení | Věra Tůmová | 22. 10. 2007 | 4 komentáře

-3

Boj o klienta kvůli povinnému ručení v Česku každoročně vrcholí na podzim. Sazby většina pojišťoven teprve zveřejní, ale už teď se předhání v nabídce bonusů, superbonusů či extrabonusů. Jen málokdo se v těchto superlativech vyzná.

Nová Octavia: Jako Audi bez příplatku za značku, ukázal test

Recenze | Vojtěch Dobeš | 2. 6. 2020 | 56 komentářů

-25

Nová generace nejprodávanějšího českého auta je zase o něco větší, nabízí zase o něco modernější technologie a měla by i lépe jezdit. A samozřejmě i lépe vypadat. Otestovali jsme kombíka.

Nová Škoda Kodiaq RS. Obratný obr, co zabíjí nudu

Recenze | Vojtěch Dobeš | 3. 12. 2021 | 9 komentářů

-3

Když jsme testovali původní verzi, nazvali jsme ji „snem českého manažera i chalupáře“. Teď je tu inovovaná verze. Kromě faceliftu přichází především s benzinovým motorem místo původního naftového. Dokáže i bez něj okouzlit svou všestranností?

Rozbil mi čelní sklo a ujel

Články | Jindřich Hlaváč | 29. 11. 2000 | 7 komentářů

+8

Známý problém – auto přede mnou odmrštilo kamínek, který mi zničil přední sklo. Dříve se to řešilo jednoduše, kamarád se "přiznal" jako viník a pojišťovna sklo zaplatila. Teď již to tak jednoduché není.

Co dělat, když vám někdo způsobil škodu svým vozidlem

Články | Michal Pravda | 13. 6. 2007

+6

Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie

Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů

+493

Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.

Pro koho jsou jednotlivé druhy pojištění odpovědnosti

Pojišťovny | Věra Tůmová | 6. 8. 2007

+12

Auta v roce 2012: leden, v nízkých cenách vedem

Co se děje | Jindřich Hradecký | 18. 1. 2012 | 2 komentáře

+6

Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.

OK karta není OK

Články | Petr Vykoukal | 16. 7. 2001

+3

Platební karty jsou častým terčem různých podvodníků. Ti vymýšlejí stále dokonalejší techniky zneužití karet, využívají zlodějských gangů a docela přitom riskují. Na trhu je však přes dvě stě tisíc úvěrových OK karet, jejichž zabezpečení je mnohem slabší a k jeho ošálení stačí trocha znalostí.

Fabia za půl milionu. Testovaný kus ukazuje, jak nevybírat výbavu

Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022

+69

„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.

Politiků by v byznyse uspělo jen málo, říká Jan Bubeník

Články | Tomáš Skřivánek | 16. 2. 2001

0

Lovu manažerských talentů se v civilním pracovním životě věnuje Jan Bubeník (32), známý nyní jako "Castrův vězeň". Jeho současná mediální známost prý jeho cenu na trhu práce nezměnila, neplánuje ani návrat do politiky.

Škoda Octavia RS v hybridu: Skvělé rodinné auto za milion

Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2020 | 3 komentáře

0

Může kombinace benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru nabídnout sportovní dynamiku? Testovali jsme hybridní Škodu Octavii RS iV.

Kolik zaplatíte za hodinu bez milovaného dítěte?

Články | Eva Hníková | 21. 3. 2001 | 1 komentář

+3

Večer jsem chtěla vyrazit s manželem po dlouhé době do divadla, ale opět nastal problém, kdo pohlídá tříletého neposedného syna. Naše ochotné babičky bohužel bydlí poměrně daleko, a proto jsem přemýšlela, která kamarádka se stane obětí tentokrát. Nakonec jsem ale raději začala hledat v telefonním seznamu paní na hlídání.

První test nové Fabie. Vyrostla víc než její cena

Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů

+8

Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.

Outsourcing – peklo, nebo ráj? Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů

+40

Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů

+29

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Jste dokonale racionální investor?

Investiční produkty | Aleš Vocílka | 11. 10. 2007

+7

Každý investor by měl znát svůj profil osobnosti, aby pochopil, v čem jsou jeho obvyklé reakce na tržní podněty jiné než reakce průměru trhu. Dokáže se pak lépe rozhodovat.

Dieselgate. Než se to promlčí

Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře

+17

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!

Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů

+85

Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011

+20

Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?

Škodovky pro fajnšmekry: Stojí Octavia RS a Scout za milion?

Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 7. 2021 | 8 komentářů

+3

Auta z Mladé Boleslavi byla v Česku vždycky symbolem dostupného vozu a cena milion korun zase symbolem vozu opravdu nedostupného. Dvě nejdražší verze nejprodávanější Škodovky, Octavia Scout a Octavia RS, sice nestojí milion v základu, ale s trochou výbavy se přes něj přehoupnou velice snadno. Může být Octavia za milion dobrý obchod?

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services