Pošta má novou konkurenci. Balík přes Zásilkovnu už pošle kdokoliv

Petr Kučera | 23. 4. 2019 | 13 komentářů

Dosud mohly Zásilkovnu využívat hlavně e-shopy, od 24. dubna se otevírá každému. Poslání balíku má být jednodušší i levnější než s Českou poštou.

Pošta má novou konkurenci. Balík přes Zásilkovnu už pošle kdokoliv

Společnost Zásilkovna se pouští do boje s Českou poštou. Už v předchozích letech připravila státní podnik o velkou část zákazníků z řad e-shopů, teď spolupracuje s víc než 20 tisíci obchody. Od zítřka ale může balík přes Zásilkovnu poslat úplně kdokoliv.

„V první fázi budeme doručovat zásilky jen na výdejny, později až do domu,“ říká výkonný ředitel Zásilkovny Ondřej Žák.

Počet výdejen loni prudce stoupl, v Česku je jich teď kolem 1800. Hned od 24. dubna začne služba fungovat na všech.

Letos chce Zásilkovna zvýšit počet výdejen na tři tisíce, čímž by se vyrovnala pobočkám České pošty. Podle Žáka by k tomu mohlo dojít už v září nebo říjnu.

Anketa

Vítáte novou konkurenci České pošty?

Jako výdejny fungují většinou menší obchody, které se Zásilkovnou spolupracují formou franšízy. V některých místech už jsou dostupnější než nejbližší pošta.

Nová služba nazvaná Mezi námi láká na nižší cenu než státní pošta. Za základní cenu 65 korun umožňuje poslat balík do hmotnosti čtyř kilo a do maximálního rozměru 50 cm u nejdelší strany, přičemž součet délky, šířky a výšky nesmí přesáhnout 120 cm. 

„Do těchto kritérií se podle našich zkušeností vejde 90 procent zásilek,“ říká Žák. Větší nebo těžší balíky zatím běžný odesílatel nepošle, brzo ale firma nabídne i další kategorii právě pro ně. Plánuje také zasílání do zahraničí, zatím bude fungovat jen po Česku. 

Za dobírku se u Zásilkovny připlácí 19 korun, ale její využití není povinné.

Doručování přímo domů - na konkrétní adresy - plánuje Zásilkovna spustit ještě letos.

Česká pošta od března přešla na nový způsob placení za balíky: místo hmotnosti je rozhodující jejich velikost. V praxi to většinou přineslo zdražení: nejlevnější Obyčejný balík zdražil ze 74 na 89 korun, cena Balíku na poštu začíná na 109 korunách (se Zákaznickou kartou je o 10 korun nižší). Pošta navíc zavedla nový, téměř dvacetikorunový příplatek za nestandardní formát balíku, stejnou částku platí lidé i za černý obal.

Seřezejte náklady

Ceny plynu a elektřiny rostou. Zajistěte si nejvýhodnější nabídku, dokud je čas.


Nevíte? Nevadí. Poradíme vám.

Zásilkovna chce poště konkurovat i jednoduchostí z pohledu odesílatele. Místo vyplňování papírových formulářů půjde zařídit všechno elektronicky přes mobilní aplikaci. Stejně jednoduchý je výdej balíků – kód pro adresáta zavedla Zásilkovna před osmi lety, zatímco státní pošta až loni.

Každá zásilka má automaticky hodnotu 300 korun, ale zákazník si může zvolit vyšší – za každých 100 korun vyšší hodnoty si připlatí 50 haléřů.

Zásilkovna vznikla v roce 2010, majitelkou je Simona Kijonková. Firma expanduje i do zahraničí, působí už v šestnácti zemích – po jejich započtení má teď už přes 2400 výdejen. Do letošního června chce pokrýt i zbývající státy Evropské unie.

Jak už dříve uvedly Hospodářské noviny, celkem loni podle odhadů putovalo Českem asi sto milionů zásilek. Na Zásilkovnu připadlo 11,2 milionu, na Českou poštu víc než 40 milionů – přesné číslo státní podnik „vzhledem ke konkurenci na balíkovém trhu“ neuvádí. Dalšími významnými konkurenty jsou společnosti PPL, DPD nebo In Time, podobně jednoduchou a dostupnou službu pro běžného odesílatele ale nenabízejí.

Líbil se vám článek

+111
Ne
Ano

Diskuze

23. 4. 2019  |  12:57  |  SpookY

Není pravda, že by Zásilkovna doteď nebyla pro fyzické osoby. Jen to rozhraní je "přívětivější...Celý text

Vložit komentář

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK