Za takzvanou beznehodovost totiž pojišťovny udělují řidičům bonusy, které snižují cenu povinného ručení.
V roce 2013 se na českých silnicích stalo 3121 dopravních nehod. Většina těchto řidičů se tak připravila o možnost čerpat výhody, které pro ně pojišťovny skrývají ve formě bonusu. Bonus je tedy druhem slevy, kterou pojišťovny odměňují ukázněné řidiče.
Sleva se odvíjí od toho, kolik měsíců jste nezpůsobili žádnou dopravní nehodu. Většinou se bonus přiznává za každých 12 měsíců bez nehody. Sleva z povinného ručení je pak zpravidla 5 %. Informace o výši svého bonusu zjistíte u pojišťovny, u které máte ručení uzavřeno.
Vypočítejte si nejvýhodnější povinné ručení
Každá pojišťovna si bonusový systém upravila k obrazu svému a k větší spokojenosti svých klientů. Pokud si nejste jistí, zda za povinné ručení neplatíte zbytečně moc, nebo nejste spokojeni s výši bonusu, využijte online kalkulačku. Ta porovná nabídky jednotlivých pojišťoven a vy si tak na základě zadaných parametrů vyberete tu, která se vám bude nejvíce zamlouvat.
Rozdíly se mohou projevit například v maximální výši bonusu. Ta se pohybuje v rozmezí 50 až 60 %. Dále v období, za které lze na maximum bonusu dosáhnout. Při 5% nárůstu každých 12 měsíců by to bylo za 10 let. Některé pojišťovny ale počítají bonusový systém progresivněji, maxima tak lze dosáhnout už za 7 let.
Stejně jako pojišťovny myslí na dobré řidiče se systémem bonusů, zaměřují se i na ty, kteří se na silnicích chovají nebezpečně. V tomto případě hovoříme o tzv. malusech. Nejde potom o slevu, ale naopak o přirážku. Při způsobení pojistné události, kdy pojišťovna naší vinou platí škodu třetí osobě, se z bezeškodného období odečítá určitý počet měsíců.
Odečítaných měsíců je z pravidla 36 za jedinou nehodu. I drobná nepozornost vás tak může připravit o 3 roky jízdy bez nehod. Buďte tedy na silnicích opatrní.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
13. 8. 2014 7:42, Pavel
Malý dotaz. Můžete mi někdo objasnit, jak je to s povinným ručením řidičů, kteří mají historii naplněnou velkým počtem nehod? Mého kamaráda sestřelil nějaký mladý podnikatel a tvrdil, že už má tolik nehod (v průměru 5 za rok), že je na maximu, co může platit. Takže je mu další bouračka úplně jedno. Kolik je tohle maximum? Musí pojišťovna takovéhle lidi pojistit?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
12. 8. 2014 3:27, Honza
Troufl bych si nesouhlasit. Jezdili jsme Feldou s nejslabším motorem a přešli kvůli větší rodině na 7 místnou Dacii Logan MCV benzín 1.6, což už je pěkně velká kráva (žádné "downsizované prdítko se superturbem") a povinné ručení dokonce trochu kleslo, stačilo přejít od Generalli ke Kooperativě. A já (bez historie) bych to měl více než 2x dražší než manželka, která má historii 7 let bez zaviněných nehod s tou Feldou. Jinak Trabant je průšvih z hlediska bezpečnosti posádky Trabanta, ale to je pro povinné ručení jedno. Tady jde o škodu způsobenou ostatním a tady bych viděl Trabanta jako docela fajn auto :-) Jezdí pomalu, rozsype se spíš Trabant a ne to druhé auto... Jinak to, že auta se silným motorem mají povinné ručení drahé mi přijde ok, jsou to stroje primárně konstruované na porušování předpisů a riskantní jízdní styl.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.