Příklad úspěšné implementace CRM

Alena Urubková | 29. 10. 2001

Efektivní vztahy se zákazníky díky individuálně přizpůsobeným službám

Společnost Bertelsmann provozuje po celém světě 50 knižních a hudebních klubů s více než 25 milióny členů, kteří zadávají až 40000 objednávek za hodinu a v letech 1999/2000 generovali obchod za 4.5 miliardy marek. Ale zatímco počty členů v západní Evropě a Asii stoupají, na důležitém trhu Spojených států stagnují. Mezi hlavní obchodní cíle klubů Bertelsmann patří získávání nových členů, udržení stávajících zákazníků a zvýšení prodeje jednotlivým zákazníkům. ”Známe naše zákazníky a chceme tyto znalosti ještě lépe využívat, takže jim budeme schopni nabídnout přesně to, co chtějí,” říká Thomas Greutmann, koordinátor mezinárodního IT projektu ve společnosti. Změny v očekáváních zákazníků a nové komunikační a prodejní kanály založené na Internetu přinášejí potřebu vytvoření strategie zaměřené na řízení hodnoty zákazníků.

Nový rozměr integrace

Protože kategorie produktů a cenová politika nabízejí velmi malý prostor pro odlišení od konkurence, stává se nabídka specifických produktů pro cílovou skupinu zákazníků a poskytování výborných služeb důležitým faktorem úspěchu. Mnohé ze stávajících IT systémů, které společnosti vyvinuly vlastními silami ještě v sedmdesátých letech, nemohly tyto problémy řešit. K tomu je potřebný systém, jenž integruje všechny základní obchodní procesy v oblasti marketingu, zákaznických služeb a dodavatelského řetězce spolu s financemi a controllingem, a tvoří jednu konzistentní databázi. ”Naším cílem je efektivní řízení vztahů se zákazníky, a datový sklad a zákaznické centrum jsou dva základní nástroje, s jejichž pomocí jej chceme dosáhnout,” říká Thomas Greutmann.

Kluby si vybraly komponentu mySAP CRM a řešení datového skladu částečně proto, že je možné je snadno integrovat se systémem R/3, jehož implementace byla plánována současně. Dalším faktorem byla možnost rychlé implementace, zejména datového skladu. Implementaci řešení datového skladu usnadňují bohaté nástroje pro jeho administraci a dodání obchodního obsahu (Business Content), ve kterém jsou již předkonfigurovány veškeré datové toky. Tím se eliminuje potřeba časově náročného a složitého pořizování obsahu. Součástí řešení jsou předem vytvořené sestavy a analytické volby pro uživatele, procedury pro extrakci, zpracování a pořizování dat, na nichž jsou tyto volby založeny, i metedata a informační modely.

Zaměření na individuální podporu zákazníka

Hlavním cílem CRM projektu v klubech Bertelsmann je zajistit využití dostupných informací o zákaznících k lepšímu zaměření marketingu na jednotlivé členy s pomocí datového skladu a zákaznického centra. Obchodní procesy jsou prováděny ve vztahu ke konkrétním cílovým skupinám a jsou mapovány v systému. Systém pokrývá celý proces včetně marketingu a získávání nových zákazníků, pravidelné inzerce produktů s pomocí katalogu, příjem objednávek s pomocí různých komunikačních kanálů, dodání zboží a servisAž 50 % přímých kontaktů se zákazníky je možné konfigurovat, personalizovat a řídit. Datový sklad obsahuje analytické nástroje, které importují a spojují data z různých zdrojů a zpřístupňují je pracovníkům podpory v zákaznickém centru. Tito pracovníci získávají přehledové informace zákazníka ze všech prodejních a komunikačních kanálů (pohled na životní cyklus zákazníka). Když zákazník zavolá například pracovníkovi pro podporu zákazníků, má tento pracovník úplnou informaci o jeho zájmech a nákupních zvycích, ale také o marketingových záměrech odpovídajícího knižního klubu. Zpracovávané informace neobsahují pouze data o smlouvách zákazníka a transakční data, ale také informace o dostupnosti konkrétních produktů. Pracovníci pro podporu zákazníků v zákaznickém centru proto fungují jako ústřední bod pro řízení a zpracování veškerých informací o jednotlivých zákaznících ze všech prodejních kanálů - pošty, e-mailu nebo telefonu, Internetu, ve firemních obchodech a osobní podpory u zákazníků. Systém CRM také obsahuje integraci počítačů a telefonů (CTI) pro řízení hovorů. Toto rozhraní propojuje systémové aplikace s produkty CTI middleware nebo s telefonními komponentami. S pomocí interaktivních skriptů mohou pracovníci zákaznické podpory používat konverzační témata, například pro propagaci dalších produktů nebo pro získání nových zákazníků. Technologie zákaznického centra podporuje komunikaci se zákazníky mnoha rozdílnými způsoby. Ve společnosti Bertelsmann mohou pracovníci zákaznické podpory řešit dotazy a zpracovávat objednávky sami nebo je mohou předat kvalifikovaným kolegům (podpora druhého stupně).

CRM je důležité pro sofistikované přímé provádění obchodů se zákazníky

”Zavedení integrovaného CRM řešení je pro nás životně důležité, pokud chceme ve společnosti Bertelsmann AG realizovat naši vizi sofistikovaného přímého provádění obchodů se zákazníky, zejména v tomto náročném tržním prostředí,” říká o důležitosti tohoto projektu Dr. Klaus Eierhoff, člen správní rady Bertelsmann AG a manažer nové produktové řady ”Direct-to-Customer ”, která zahrnuje knižní a hudební kluby Bertelsmann a aktivity e-commerce. Integrované a vysoce automatizované řešení od SAP AG a s ním spojené vylepšení procesů umožní společnosti Bertelsmann dosáhnout vedoucího postavení na trhu jak z hlediska nákladů, tak z hlediska efektivnosti. Zvolený program orientovaný na zákazník, struktura cen výborné služby, různé prodejní a komunikační kanály plus personalisovaná a interaktivní péče o zákazníky umožní Bertelsmann ”Direct-to-Customer” vytvořit pro své zákazníky jedinečnou nákupní zkušenost. CRM navíc tvoří základ pro posílení diferencovaného přístupu založeného na několika globálních prodejních značkách.

Více informací na www.sap.com/cz/solutions/crm/.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Moneta schválila dividendu devět korun za akcii

23. 4. 2024 | redakce Peníze.CZ

Moneta schválila dividendu devět korun za akcii

Valná hromada Moneta Money Bank, které se zúčastnili držitelé 74,59 procenta akcií, dnes schválila rozdělení čistého zisku za rok 2023. Z částky 5,4 miliardy korun akcionářům vyplatí... celý článek

Půlení bitcoinu je za námi. Klesnou odměny za ethereum? Týden v kryptu

20. 4. 2024 | Tomáš Krause

Půlení bitcoinu je za námi. Klesnou odměny za ethereum? Týden v kryptu

Halving bitcoinu máme za sebou, Hongkong schválil ETFka a naše vláda pravidla krypta. Ethereum diskutuje o snížení odměn a Cardano se bratříčkuje s Huawei. Je tu další Týden v kryptu. celý článek

Investice a daně. Kdy musíte vyplnit přiznání a kdy máte klid

19. 4. 2024 | Martin Pleštil | 7 komentářů

Investice a daně. Kdy musíte vyplnit přiznání a kdy máte klid

Obliba investování v Česku roste. I s takovými výdělky je ale spojena nepříjemná povinnost – daně. Poradíme, co si jako běžný investor musíte ohlídat a kdy přiznání řešit nemusíte.

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

17. 4. 2024 | Petr Kučera

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Poslanci schválili novelu zákona o investičních společnostech. Má lépe chránit drobné investory před takzvanými alternativními fondy podle paragrafu 15. Společnosti jako Growing Way,... celý článek

Těžba bitcoinu po halvingu: Vyplatí se to ještě?

16. 4. 2024 | PR text

Těžba bitcoinu po halvingu: Vyplatí se to ještě?

V letošním roce dostanou těžaři za každý nalezený blok méně bitcoinů. Největší americká banka J.P. Morgan vidí v tomto odvětví riziko, ale zároveň rozpoznává potenciál ve snížení ceny... celý článek

Partners Financial Services