Máte třetí dítě? Přidáme vám na auto. Babišův plán očima expertů

Premiér Andrej Babiš by rád v Česku zvýšil porodnost. Navrhuje proto, aby rodiny se třemi a více dětmi dostaly od státu příspěvek na nákup nového automobilu. Dobrý nápad, nebo nesystémový populismus, který jen zatíží státní kasu a nepřinese efekt?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 8. 2019 14:36, Dana

Za našich maminek a babiček taky neměli mladí svoje samostatné bydlení (a děti se rodily jak na běžícím páse), v tom to taky nebude...
Spíš všude všichni slyšíme, jak je lidí moc, jak planeta umírá, jak si každý má užívat dokud to jde, jak s dítětem je všechno těžké, jak je dítě drahé apod - chtělo by to nejdřív změnit celospolečenské klima, aby lidi děti zase CHTĚLI a pak samozřejmě nezapomenout řešit, jak jim to usnadnit.

Zobrazit celé vlákno

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 8. 2019 8:56, Roman Schieszel

Souhlasím s panem Babisem.Mame tři děti a je to tak.Byla by to velká pomoc a dobrý nápad.Mam ale že všeho pocit,že by politici měli více přemýšlet a i kdyz přijde dobrý návrh od nenavideneho člověka,měli by to podpořit a zapomenout na ego.Doplati na to právě ty rodiny

-33
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

24. 4. 2022 16:30 | Ivo Patta

Dostatečná porodnost v rodinách PRACUJÍCÍHO obyvatelstva se dá dosáhnout v Česku do tří až čtyř let od platnosti nové daňové a sociální legislativy. Dosáhnout s garancí plodnosti TRVALE nad 2,1 dítěte/ženu. Zvládne to sociální ekonom (viz heslo ve wikipedii). Ani náhodou s tím nic neudělá ekonom, protože nezná ekonomiku rodin, nezná odpověď na otázku: Co je to starobní důchod (definice), a netuší jak jsou starobní důchody ve státním důchodovém systému financovány.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2022 16:18 | Ivo Patta

Jedná se bohužel o nesystémové opatření. Skutečné, tj. systémové a sofistikované, protože TRVALÉ řešení nízké porodnosti v rodinách PRACUJÍCÍHO obyvatelstva najdete v knize vydané v roce 2021 v nakladatelství Verbum pod názvem Ekonomům to myslí černobíle. Jedná se o komplexní řešení, které se týká daní a nápravy vadné účetní metodiky používané ČSSZ při správě státního důchodového systému.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2019 23:20 | ...

jenom tupec skoci na spek a udela si treti dite za prispevek na auto. Radeji kdyby povinna skolni dochazka a stredni skoly byly zdarma. A ne ze 3 deti na ZS za potreby a ucebnice spolknou 3 vyplaty!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2019 22:48 | ...

Nevim z jake planty prichazi ta chytra hlava. Pripada mi jak kdyz podplaci batole bonbonem aby udelalo cosi do nocniku. prispevek na auto ...to mi hlava nebere, myslela jsem ze je inteligentnejsi. Planeta prelidnena! Kazdou chvili varovani, ze tam ci onam vysycha voda. Zemedelstvi taky zadna slava ani jistota- spatna uroda, a kdyz, tak kupujeme odpad s umelym hnojivem a jedy proti skudcum. Zivime se jedama a umelotinama. jsme vycerpany z prace za prd mzdu, kterou sezerou jen poplatky a vydaje s bydlenim. Druha vyplata padne na jidlo, pomucky, ucebnice a potreby do skoly, jizdne, a modlime se, aby detem dorostly nohy do zimnich bot po sousedovic detech, a porad dokola. Jako sorry, uroven CR je neunosna. male mzdy, vysoke dane a vse predrazene. jidlo, potreby do skoly, jizdne do prace, zakladni vybaveni domacnosti, poplatky za bydleni atd. Rok skudlime na novou lednicku, a kdyz uz skoro nasetreno, hups, odejde pracka, a porad dokola. V CR je bida pro normalni lidi, co pracuji za 18-22tis hrubeho, pokud teda nekradou, nebo nemaji nocni brigady blizko svodidel... Hlavne ze ty chytraci poslanci maji mesicni platy skoro jak mi rocni, a vselijake ulevy, slevy a to a tamto zdarma, a nevim co jeste. K cemu? potrebuji to s jejich platy? Vite co, udelejte si vy samy treba 20 deti kazdej z poslancu, protoze vy na to mate!!! Ale ekonomictejsi bude,si adoptovat sirotky z afriky, a ne zbytecne prelidnovat umyslne planetu a navadet k tomu obcany za pamlsek...hahaha
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2019 5:05 | tom99

Ach ten cestin
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2019 15:31

Super přistup. ??souhlasim, taky mame vic nez 3deti ....šest. jsme bilí,pracující a odvádějící daně.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2019 5:09 | Karca

Lide si chteji primarne uzivat, konzum nas pohlcuje. Mame vice nez 3 deti a nekupujem jim vse - nemaji plystation, nove kola, nemusime kazdy rok k mori na all inclusive, nemaji tv v pokojiccich... tato era se vyznacuje “vse pro deti” a “ chci si uzit” ... a to se neslucuju s vice detma... Dalsi faktory Vyssi vek matek, vysoka rozvodovost atd, cim vyssi vzdelani tim mene deti.... Opet se resi nasledek a ne pricina. Jako u nemoci, migrace atd ...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2019 18:43 | Bohumír

Kdyby jsme neměli tolik chytrých hlav tak ušetří stát spoustu peněz, tudíž nebudu muset platit takové odvody a nebudu přemýšlet zda třetí dítě ano nebo ne. Mám úvěr dvě děti druhé jde do první, nejsem si jistě jestli můj rozpočet utáhne i třetí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 8. 2019 14:36 | Dana

Za našich maminek a babiček taky neměli mladí svoje samostatné bydlení (a děti se rodily jak na běžícím páse), v tom to taky nebude... Spíš všude všichni slyšíme, jak je lidí moc, jak planeta umírá, jak si každý má užívat dokud to jde, jak s dítětem je všechno těžké, jak je dítě drahé apod - chtělo by to nejdřív změnit celospolečenské klima, aby lidi děti zase CHTĚLI a pak samozřejmě nezapomenout řešit, jak jim to usnadnit.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2019 11:49 | Karel

Tak toto už je ekonomická a sociální zhůvěřilost. S největší pravděpodobností by našla adresáty u nepřizpůsobivé komunity, což by mělo za následek mnohem vyšší ekonomické ztráty v oblasti sociální podpory a podpory bydlení pro tyto skupiny obyvatel. Neustálé snahy o extenzivní rozvoj ekonomiky a v tomto případě i porodnosti jsou cestou do pekel. Důvodem je u nás neexistující reforma důchodového systému, takže stát chce zajistit financování důchodů rostoucím počtem aktivně pracujících (což ale není ekvivalent narozených, existujících, ale nepracujících)a to je vlastně trestný systém letadla. Takže tento nápad slovenského estébáka je vlastně naváděním k trestnému činu. Asi tady byl nasazen, aby nás pomalu likvidoval, přičemž si ještě dokáže docela mohutně přihrabovat do svého hnízda. A tím není myšleno jenom to Čapí....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2019 8:56 | Roman Schieszel

Souhlasím s panem Babisem.Mame tři děti a je to tak.Byla by to velká pomoc a dobrý nápad.Mam ale že všeho pocit,že by politici měli více přemýšlet a i kdyz přijde dobrý návrh od nenavideneho člověka,měli by to podpořit a zapomenout na ego.Doplati na to právě ty rodiny
-33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2019 11:38 | Gabriel Pleska

Hmmm. Pro rodiny s třemi dětmi?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2019 10:22 | karel

Plně bych souhlasil, ale s podmínkou, že oba rodiče většinu dosavadního života pracovali. Těm, co jsou na podpoře a jediná "práce", která je baví je dělat děti, bych nedal nic!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2019 9:50 | cech

Koukám jako blázen,kolik se tu prozatím sešlo rozumných názorů, jindy jsem za podobné názory napadán a mínusován.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2019 18:54 | Jiri

1.Přerozdělování peněz, že jedněm sebereme, abychom to jiným dali je špatné, vhodnější je snížení daňového zatížení a odvodů. 2.Celá střední Evropa je totálně přelidněná, takže jakákoli podpora zvyšování porodnosti je špatná,přírodní zdroje jsou omezené a plocha půdy se stále zmenšuje,kdo tohle nevidí,nedohlídne si ani na špičku nosu. 3.Moje babička byla z jedenácti dětí,otec z pěti,žádné přídavky ani rodičovské a další příspěvky nebyly,rodinu většinou živil muž,žena byla doma,starala se o domácnost a děti,školky ani jesle nebyly.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2019 18:21 | Roxy

Proč se všichni naši "kovaní"bojí jak čert kříže nazvat věci pravými jmény? Kdo má u nás nejvíce dětí,nemusím odpovídat,stačí se podívat v ulicích,dávky jsou dobré,že?? Takže pro koho bude příspěvek na auto? Odpovězte si sami.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2019 17:39 | deprese

Ještě před pár lety platily pojišťovny ženám antikoncepci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2019 17:37 | deprese

Jen abyste měla vůbec za 10 let ty děti čím nakrmit. Máte pozemek, pěstujete něco? Auto je k ničemu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2019 17:34 | deprese

Kdo chce, tak dítě má. Vždyť nejchudší lidé mají nejvíc dětí. Porodnost by se měla snižovat a žít skromnější život, ne porodnost stále zvyšovat. Zdroje jsou omezené.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2019 15:31 | Ivana

Máme auto, kam 3 sedačky v klidu dáme, přesto jsme se rozhodli že 2 děti nám stačí i tak budu 6 let mimo pracovní proces (myslím že nejmenším dětem prospívá spíš domácí prostředí než jesle a chůvy) a já mám to štěstí že díky podpoře rodiny si během rodičovské zvyšuji kvalifikaci. Pokud by mě mělo něco přesvědčit k tomu mít třetí dítě,tak to rozhodně nejsou jednorázové pobídky jako příspěvek na auto, ale lépe dostupné možnosti zvyšování kvalifikace (jen za přípravu na zkoušky z angličtiny z rodinného rozpočtu uteklo přes 15 tisíc, za IT kurzy dám tak trojnásobek když seženu něco silně dotovaného), aby částečné úvazky nebyly pouze hezkým gestem na papíře (vidím to u mé sestry, že i jedno školkové dítě a práce se 40 minutovým dojížděním že společného dne udělají: snídani v poklusu, úprk do školky a na vlak, vyzvednutí ze školky a nákup, večeře, vyčistit zuby a nacpat dítě do postele, prostor pro společnou hru nebo jinak kvalitně strávený čas není), a aby se zrušily nejrůznější příspěvky a přídavky na dítě, nebo aby byly mnohem přísnější posuzované, a místo toho se postupovalo spíš daňovými úlevami.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Meda Mládková

sběratelka umění a podnikatelka

Vladimíra Glatzová

advokátka

Meda Mládková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services