Očima expertů: Konec zlatých hypotečních časů

Ondřej Tůma | rubrika: Očima expertů | 14. 12. 2018 | 23 komentářů
Jak na realitní a hypoteční trh dopadají přísnější pravidla ČNB pro poskytování úvěrů na bydlení? A co můžeme čekat v dohledné době?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 12. 2018 7:08, Abaxas

Budu reagovat na posledního pána...! Proč regulace "moudrých hlav", když v bankách jsou také velmi chytří? No třeba aby to nedopadlo jako vždy, když bylo dobře, tak banky řvaly neotravujte s regulací, pak když přišla krize, tak najednou volali, ať je stát zachrání....! Z peněz daňových poplatníků! Jistě, že tam sedí chytří pánové, ale jejich hlavním cílem je zisk budoucnost banky je nezajímá, oni jsou odměňováni za výkony teď! A protože hypotéky generují nejvyšší zisk, jsou pochopitelně motivováni k tomu, aby tu hypotéku narvali i vašemu psovi, pokud dostává od vás denně žrádlo, což by se dalo chápat jako příjem, že....

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 12. 2018 8:35, J.J.

Absolutní souhlas s p. Kovandou.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

21. 12. 2018 15:37 | czhunter

Přesně tak - odborně se tomu říká "kapitalizace zisku, socializace ztrát"
Banky žádné zásadní riziko nenesou - když se dobře daří, vydělávají miliardy. Když se špatně daří, zaplatí jim miliardy skrz sanace daňoví poplatníci. Proto je potřeba, aby stát banky hodně reguloval - chrání tím své občany před jejich nenažraností.
Otázka je, jestli to (stát) dělá dobře nebo špatně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2018 15:04 | josef

uz mi to doslo, dik
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2018 11:31 | o

To bylo přeci na mě. "In" je zjevně překlep, mělo být "On".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2018 9:48 | josef

V cem mam zmatek. Jedine, co jsem nasel, ze bilancni suma je 1.3 bilionu, pochopitelne ne miliard. A zbytek?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2018 19:41 | o

Jediné co tu tvrdím je, že stát negarantuje, a ani nemůže garantovat, 100% vkladů do 100 tisíc Euro. Pro ilustraci nadhodím srovnání státního rozpočtu a bilanční sumy jedné z největších institucí. Ano, bilanční suma nejsou jen vklady, stejně tak státní rozpočet asi nepůjde celý použít na bailout. Dohadovat se o pravděpodobnosti vážných problémů českého bankovního sektoru, to jsem vůbec neměl v úmyslu. Sám to sleduju jako drobný investor a na nějaké cenové úrovni bych do českých bank asi taky zainvestoval. Na té aktuální ovšem nikoliv. Jo, jasně, můžu se mýlit, taková je burza. I tak dík za názory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2018 14:41 | chk

In v tom má trochu zmatek. Navíc v prostředí českého bankovnictví mluvit o krachu systémové banky je skutečně hodně troufalé. Kapitálová přiměřenost, hlídání odlivu kapitálu do zahraničních matek, konzervativní byznys, prázdné bankovní knihy... Co nejvíc aktuálně pálí banky, je: -MIFID2. Dostávají za tuhle blbost milionové pokuty, ČNB si vymýšlí nové ptákoviny (upgrade investičního dotazníku). -Rezoluční fond. -Katování kostů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2018 12:41 | josef

Mluvite o bilancni sume... ted zas o nejvetsi casti. Takze CSOB a sporka mely bilancni sumu 1.3 mld (2017), coz presahuje rozpocet o necelych 50 mld. Podstatne ovsem je, ze VKLADY byly cca 800 mld., tedy vyrazne mene. Nemala cast z nich je NEPOJISTENYCH, at uz u pravnickych osob, nebo i u fyzickych osob. A samozrejme, ze by problem s krachem takove banky byl, ale mate snad pocit, ze by ji jina banka nebyla schopna prevzit (podobne jako kdysi CSOB prevzala IPB), zvlaste kdyz nemaji zadne vyznamne procento spatnych uveru?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2018 11:15 | o

To nikde netvrdím. Jen je to samozřejmě její zdaleka největší část. Stát by na to jednoduše neměl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2018 10:21 | josef

A skutecne si myslite, ze bilancni suma=pojistena castka?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2018 10:13 | o

Asi by se stát o něco pokusil, to nepopírám. Jen myslím, že na záchranu banky s bilanční sumou přesahující český státní rozpočet, by jednoduše neměl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2018 14:17 | chk

Mýlíte se. Pokud by hrozila defaultem tzv. systémová banka (dnes 6 bank v ČR), to byste se divil, jak by stát začal pomáhat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2018 1:14 | Pepa Uchytil

Ale u OSVČ se toho změnilo pramálo. Naopak leckteré banky hledají cestičky, jak z DP vydolovat ještě více. Jdounvstříc předschválenými limity, předaňováním s nižšími procenty výdajů apod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2018 22:57 | Honza

Josef Uchytil asi včera spadnul z Marsu, když si myslí, že každý, kdo dělá na IČO a vykazuje náklady procentem, je leda tak sebevrah. Třeba já. Mám 5 dětí, dělám na živnosťák, náklady fakticky skoro 0, vykazuju zcela legálně 60%. Kdybych měl čistý příjem takový, jak mi vychází dle oficiálního postupu, tak bych ty děti fakt neuživil. Přitom se mám dobře a kdybych pronajal byt, kde bydlíme, tak bych klidně mohl jít do krvavé hypotéky na domeček i při těch hrozných dnešních cenách. Ale kvůli ČNB nesmím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2018 17:32 | o

Stát nic takového negarantuje. Banky jsou povinny odvádět příspěvky do fondu pojištění vkladů, který je v případě krachu některé z nich použit. Nicméně pokud by fond nestačil, žádné další garance nejsou, stát by mohl, ale nemusel, pomoci. V případě runu na největší banku by na to neměl ani fond ani stát.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2018 16:03 | deprese

Před několika lety jsem psal kupujte byty, teď už můžete jen plakat. Byty už levné nebudou. :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2018 13:11 | josef

Co jsou to "zlate hypotecni casy"? To ma byt obdobi nizkych sazeb, kvuli kterym si bral hypo kazdy jouda a kvuli kterym vystrelily ceny do nesmyslnych vysin? Splatka meho bytu pri aktualni cene a sazbe pod 3% na 30 let vychazela NIZSI, nez splatka tehoz bytu pri cene pred deseti lety a tehdejsich sazbach.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2018 13:07 | josef

To byla ovsem takova regulace naruby...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2018 11:40 | L.

Pokud narážíte na americkou hypoteční krizi, tak tu právě způsobila regulace státu, kdy regulací pobízel banky, aby dávaly úvěry i klientům, kteří by na ně dosáhnout neměli.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2018 9:56 | Bouček Antonín

No, když stát garantuje u každé banky 100 % vkladů fyzických osob do 100 000 EUR, tak má určité právo bankám do jejich podnikání kecat. Předpokládám, že kdyby někdo ručil penězi za práci pana Kovandy, tak by mu do toho také kecal (ať už by pan Kovanda chtěl či nechtěl).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2018 9:32 | HonzaV

Ono chránit lidi proti jejich vlastní blbosti zní bohulibě, akorát "by se mělo" (safra, ale jak?) zajistit, aby ti ochranitelé nebyli kolikrát blbější než chráněnci. Přílišnou péčí státu se nejen snižuje fitness obyvatel a zhoršuje genofond, ale také nutně omezuje svoboda, což vám osobně sice může být jedno, ale bohužel jen do té doby než to dopadne i na vaši možnost rozhodování. Pak už ale je pozdě, jak vidíme denně na mikropříkladech z běžného života (neodpustím si své oblíbené kouření v restauracích)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Jana Bobošíková

politička

Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services