Očima expertů: Superhrubá mzda na odstřel

Má se zrušit superhrubá mzda? Přinesla víc škody, nebo užitku? A hlavně: jak propříště nastavit zdanění práce? Ptáme se ekonomů, daňových odborníků, politiků i zástupců podnikatelů a zaměstnavatelů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 8. 2018 8:39, Dan Lukes

Ano, zamestnance skutecne nakonec zajima jen to, kolik dostane "na ruku". A pochopitelne by chtel dostat co nejvic. A prave proto mu zamestnavatel chce ukazat - hele, ke kazde korune, kterou ode me dostanes (a zdanis statu) ja musim jeste navic davat penize dalsi, nekomu dalsimu. Stat tak sikovne a skryte dani praci, kterou zamestnanec odvede, dvakrat. Poprve jeste pred tim, nez zamestnanec vubec nejake penize dostane, a pak si bezostysne rekne o dalsi dan z tech, ktere dostal.

Transparentni system by mezi hrubou a superhrubou mzdou nemusel rozlisovat, protoze by zadna superhruba mzda nebyla. Ja pracuju a zamestnavatel jeochoten mi za tu praci ochoten dat nejake penize - a jestli ja z nich nasledne mam povinost neco platit (duchodove pojizteni, zdravodni pojisteni, zaloha na dane a podobne), tak si je sam, jako svepravny a svobodny clovek, platim. Ne, ze se o moji penezenku povinne stara nekdo jiny (zamestnavatel) a taha mi z ni penize, a nekomu je posila, jeste pred tim, nez mi je vubec da.

I ja souhlasim, ze zrusit zdaneni superhrube mzdy je dobry napad. Zrusit by se totiz mela superhruba mzda jako takova, a jestli jsem povinen za sebe neco nekomu platit, mel bych mit pravo si to platit sam, a nemit povinne ustanoveneho porucnika v podobe zamestnavatele.

Zobrazit celé vlákno

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 8. 2018 9:20, Baskin

A ještě bych dodal, že jestli je dnes základní daň 15%, tak s tím s čím přichází Schillerová by se tak zvedla nezaměstnancům na 19% a to je nepřijatelné ! Zase nás chtějí okrást a kamuflují to zjednodušením. Běžte se všema změnama do zadele, výpočetní systémy jsu dnes nastaveny a zaběhány na současný stav a každá změna by jen přinesla v hospodářství další desítky miliard nákladů navíc.

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

22. 7. 2020 1:44 | Rosťa

Argument OSVč a firem že odvádí díky DPH více státu díky vyšíí sumě je liché. DPH opět zaplatí až konečný spotřebitel. Částku za přidanou hodnotu výrobku (přidaná = z klády se nadělají fošny ap.), kterou tito hradí odvodem záloh DPH si vyfakturují a zaplatí ji až ten poslední v řadě= ten kdo službu nebo výrobek spotřeboval.Firmy jen částku (DPH) z celkové ceny postupně navyšují o svůj podíl vykonané práce na výrobku. Častka DPH tak účetně narůstá ALE FINANČNĚ JI POCÍTÍ až spotřebitel.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2020 1:29

ODS tím zavedením superhrubé sice chtěla zviditelnit jakou výši (soc.18,5%+ zdr.6,7%) odvádí státu zaměstnavatel.
Avšak posloužila dobré věci, že si zaměstnanci (ne OSVČ) uvědomí jakou další částku jejich mzdy za odvedenou práci si firma fakturuje do ceny za výrobek (náklady na mzdy +zisk pro firmu). Při koupi výrobku (např. auto, květiny) pak vše hradí konečný spotřebitel = zákazník. Nikoli že firma odvádí státu 18,5%+ 6,7% za zaměstnance ze svého. Zahradnictví ani Automobilka si ze zisku neukrajuje, ale veškeré náklady na mzdy převede do ceny výrobku/služby.
Je tedy konečně vidět, že ve skutečnosti při stejných vyfakturovaných nákladech za stejnou činnost si OSVČ domů odnáší více mzdy. SUPERHRUBÁ tak zobrazuje reálnou cenu zaměstnancovy odvedené práce.
Příklad: To že na prac. smlouvě má zaměstnanec (elektrikář) hrubou mzdu 40 tis. = 29.600 čistého + 10.400 ,,na pásce viditelnou,, daň. Ve skutečnosti se zaměstnanec vzdal mzdy ze své práce dalších 18,5+6,7% = 13.600kč, které za něho ,,skrytě,, odeslal/nikoli státu zaplatil zaměstnavatel.
Tedy celkové zdanění zaměstnance bývá ca 41-43 % podle výše mzdy.
Znamená to, že kdyby tentýž člověk byl jako elektrikář -OSVČ tak při stejných promítnutých nákladech si OSVČ nárokuje plnou (super) hrubou mzdu 53.600kč u developera. Z toho OSVČ odvede nějaký paušál a většina mu zůstane. (může si odepsat až 3 daní které by hradil kdyby byl elektrikář- zaměstnanec ABB.)
Pohodlnější a konzervativnější zaměstnanec (elektrikář) tedy státu do pokladničky odvede PŘI STEJNÉ SAZBĚ za vykonanou práci více než elektrikář OSVČ a očekává v jakékoli krizi (nemoc, úř. Práce, překážka v práci karanténou COVID-19) podporu státu, který nastřádané peníze pouze přerozděluje.
Riskující a o sebe pečující OSVČ - odvádí do společného státního méně, reinvestuje svůj zisk do podnikání popř si ukládá přebytky do nemovitostí apod. Neměl by tak natahovat ruku po státu a státní rezervě vybudované od konzervativních zaměstnaneckých střadatelů ale sahat do své,,pokladničky,, kam mu stát nižším zdaněním, odpočty a dotacemi umožnil střádat.
Státy ani EU nevytváří zisky pouze shromažďují kapitál zdaněním nadhodnot lidské práce a ty pak přerozdělují vybraným. Např. Dotace firmám a živnostníkům až 40 % pořiz. ceny strojů + stát (ÚP) hradí proškolení zaměstnanců např. seřizovačů zámečnických a strojírenských firem, kterým pak stroje zůstanou = zvýší kapitál firmy.
Díky nadhodnotě práce (od UP dotovaného) dělníka, který by jinak ve firmě chyběl a nevytvářel jí zisky na dotovaných strojích , díky dotovanému prac. místu pak celý ovčí systém funguje.
Zbylá částka 60% na stroje je většinou firmami brána na úvěry a tato investice +úroky bankám opět rozpočítány firmou/OSVČ do ceny za výrobek který si opět pořídí a uhradí spotřebitel. Tj nebýt státní a bankovní podpory investice + podpory dodáním lidských zdrojů celý byznis by jel na nižších obrátkách a nerostly by tak rychle zisky firem. Nerozevíraly se nůžky v ocenění práce zaměstnance vs. soukromě podnikajícího. Viz elekrikář OSVČ účtující si hodinovou sazbu několikanásobně vyšší než eletřikář 8 hod prac na lince drátující rozvaděče s vysoce efektivně normovanou prací a ořezanými časy na pauzy. Zisk z té nadhodnoty práce mzdově ,,nesprávně,, oceněného zaměstnance. Kapitál se tvoří z obírání druhých = těch konzervativních.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2020 1:27

Viz vizualizace v grafech kalkulačky mzdy na strankach peníze-cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2020 1:26 | Rosťa

ODS tím zavedením superhrubé sice chtěla zviditelnit jakou výši (soc.18,5%+ zdr.6,7%) odvádí státu zaměstnavatel. Avšak posloužila dobré věci, že si zaměstnanci (ne OSVČ) uvědomí jakou další částku jejich mzdy za odvedenou práci si firma fakturuje do ceny za výrobek (náklady na mzdy +zisk pro firmu). Při koupi výrobku (např. auto, květiny) pak vše hradí konečný spotřebitel = zákazník. Nikoli že firma odvádí státu 18,5%+ 6,7% za zaměstnance ze svého. Zahradnictví ani Automobilka si ze zisku neukrajuje, ale veškeré náklady na mzdy převede do ceny výrobku/služby. Je tedy konečně vidět, že ve skutečnosti při stejných vyfakturovaných nákladech za stejnou činnost si OSVČ domů odnáší více mzdy. SUPERHRUBÁ tak zobrazuje reálnou cenu zaměstnancovy odvedené práce. Příklad: To že na prac. smlouvě má zaměstnanec (elektrikář) hrubou mzdu 40 tis. = 29.600 čistého + 10.400 ,,na pásce viditelnou,, daň. Ve skutečnosti se zaměstnanec vzdal mzdy ze své práce dalších 18,5+6,7% = 13.600kč, které za něho ,,skrytě,, odeslal/nikoli státu zaplatil zaměstnavatel. Tedy celkové zdanění zaměstnance bývá ca 41-43 % podle výše mzdy. Znamená to, že kdyby tentýž člověk byl jako elektrikář -OSVČ tak při stejných promítnutých nákladech si OSVČ nárokuje plnou (super) hrubou mzdu 53.600kč u developera. Z toho OSVČ odvede nějaký paušál a většina mu zůstane. (může si odepsat až 3 daní které by hradil kdyby byl elektrikář- zaměstnanec ABB.) Pohodlnější a konzervativnější zaměstnanec (elektrikář) tedy státu do pokladničky odvede PŘI STEJNÉ SAZBĚ za vykonanou práci více než elektrikář OSVČ a očekává v jakékoli krizi (nemoc, úř. Práce, překážka v práci karanténou COVID-19) podporu státu, který nastřádané peníze pouze přerozděluje. Riskující a o sebe pečující OSVČ - odvádí do společného státního méně, reinvestuje svůj zisk do podnikání popř si ukládá přebytky do nemovitostí apod. Neměl by tak natahovat ruku po státu a státní rezervě vybudované od konzervativních zaměstnaneckých střadatelů ale sahat do své,,pokladničky,, kam mu stát nižším zdaněním, odpočty a dotacemi umožnil střádat. Státy ani EU nevytváří zisky pouze shromažďují kapitál zdaněním nadhodnot lidské práce a ty pak přerozdělují vybraným. Např. Dotace firmám a živnostníkům až 40 % pořiz. ceny strojů + stát (ÚP) hradí proškolení zaměstnanců např. seřizovačů zámečnických a strojírenských firem, kterým pak stroje zůstanou = zvýší kapitál firmy. Díky nadhodnotě práce (od UP dotovaného) dělníka, který by jinak ve firmě chyběl a nevytvářel jí zisky na dotovaných strojích , díky dotovanému prac. místu pak celý ovčí systém funguje. Zbylá částka 60% na stroje je většinou firmami brána na úvěry a tato investice +úroky bankám opět rozpočítány firmou/OSVČ do ceny za výrobek který si opět pořídí a uhradí spotřebitel. Tj nebýt státní a bankovní podpory investice + podpory dodáním lidských zdrojů celý byznis by jel na nižších obrátkách a nerostly by tak rychle zisky firem. A nerozevíraly se nůžky v ocenění práce zaměstnance vs. soukromě podnikajícího. Viz elekrikář OSVČ účtující si hodinovou sazbu několikanásobně vyšší než eletřikář 8 hod prac na lince drátující rozvaděče s vysoce efektivně normovanou prací a ořezanými časy na pauzy. Zisk z té nadhodnoty práce mzdově ,,nesprávně,, oceněného zaměstnance. Kapitál se tvoří z obírání druhých = těch konzervativních.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2019 11:59 | Tax

Přenést povinnost platit Soc/Zdrav a daně pouze na zaměstance je celkem zajímavá myšlenka ale podle mě nereálná. Bohužel mnoho lidí není schopno oprovat s čísly a vedlo by to k mnoha tragédiím. Nemálo živnostníků končí právě na tom, že si nedokáže spočítat správně odvody a potom je překvapeno kolik jim finančák naúčtuje. Vedlejším produkte by bylo, že každý člověk by musel mít svého účetního. Takhle to za Vás vyřeší mzdová/ý účetní firmy. Je to částečně i daň za pohodlnost a "bezpečí".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2019 11:54 | Tax

Váš příspěvek potvrzuje, že superhrubá mzda je netransparentní a lidi jí nerozumí (což taky zaznělo v článku).
T.j. stát Vám tvrdí, že zdanění mzdy je 15% v reálu, ale platíte lehce přes 21%. Kdby se totiž zrušila superhrubá mzda bez výpadku příjů, tak by se zdanění práce muselo zvýšit na 21% a to samozřejmě by způsobilo pěkný poprask. Takhle se to maskuje za superhrubou mzdu.
Bohužel je vidno, že mnoho lidí neumí pracovat s procenty. Napříkla hlasy na "progresivní zdanění" protože je to přeci "spravedlivější" jsou kravina. Procentuelní zdanění je už samo o sobě progresivní, kdo více vydělá tak prostě více zaplatí. Více sazeb daně je možná SOLIDÁRNĚJŠÍ ale rozhodně ne spravedlivější!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2018 10:09 | josef

Zamestnance sice zajima, kolik dostava cisteho, ale mel by taky vedet, kolik stoji zamestnance a jake vypalne si necha zaplatit stat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2018 9:20 | Baskin

A ještě bych dodal, že jestli je dnes základní daň 15%, tak s tím s čím přichází Schillerová by se tak zvedla nezaměstnancům na 19% a to je nepřijatelné ! Zase nás chtějí okrást a kamuflují to zjednodušením. Běžte se všema změnama do zadele, výpočetní systémy jsu dnes nastaveny a zaběhány na současný stav a každá změna by jen přinesla v hospodářství další desítky miliard nákladů navíc.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2018 9:14 | Baskin

nebylo daleko jednodušší aby se dnešní superhrubé mzda nazvala hrubou a nebo nákladovou mzdou a z ní zaměstnavatel strhl zaměstnanci souhrné pojištění ve výši 45% a daň ve výši 15% nad nezdanitelnou částkou stejnou a nebo vyšší než je minimální mzda. To co navrhuje Schillerová jen zvýší zdanění pro všechny nezaměstnance z 15% na 19% a to je prostě špatně ! Pokud výše pojištění působí opticky nepřijatelně, ať se s ním při výpočtu daně nepočítá a odvádí jej zaměstnavatel souhrně z objemu mezd. Je to jak u blbých. Místo abychom předpisy zjednodušovali, pořád je komplikujeme více a více.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2018 22:33

Zkuste si prosim spocitat nejake ulohy na procenta ze zakladni skoly Dekuji Vase mystifikace je udesna Apropo 20% ze zbylych 58% opravdu neni 30%
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2018 20:53

Když je superhrubá mzda uváděna na výplatním lístku, každý zaměstnanec vidí kolik za něj zaměstnavatel platí. Sečtením odvodů zaměstnavatele, zaměstnance a daně zjistíme že skutečné zdanění je přes 42%. Pokud si za ten zbytek zaměstnanec jde koupit něco do obchodu, zaplatí DPH 15-21%,takže výsledné zdanění je kolem ŠEDESÁTI PROCENT a jestli si koupí neco zatížené ještě spotřební daní, jako benzín nebo alkohol tak už jsme hodně nad sedmdesáti procenty!!! Kde jinde v Evropě něco takového existuje???
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2018 20:22 | czhunter

Je to zakamuflované tím, že je to napsané každý měsíc na výplatninci?
Podle mě kdyby to "hezky zakamuflované" opravdu bylo, tak by to tam napsané nebylo.
Možná to nikdo nečte, ale to je tím, že je to pro život nedůležitá informace - v tom smyslu, že i když ji mám, tak mi neposkytuje žádnou výhodu na trhu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2018 16:51 | Tom

Celé toto vzniklo jenom tím, že existují "odvody zaměstnavatel za zaměstnance" a jsou daňově účinným nákladem: je to 25 % z hrubé mzdy jako sociální pojištění a 9% z hrubé mzdy jako zdravotní pojištění. Takový odvod je pouze jakousi fikcí neboť i toto platí ve výsledku zaměstnanec a měl by to být tudíž jeho vlastní odvod a ne odvod zaměstnavele. Kdybychom zrušili superhrubou mzdu, takovým způsobem, že by se z ní stala vlastně hrubá mzda, vše by se tím vyřešilo. Dále by se tím vyřešila i nerovnost mezi OSVČ a zaměstnanec, jelikož by se odvody sjednotili. Bohužel toto nikdy nenastane a to z jediného a prostého důvodu: protože se toho všichni politici bojí neboť i prostý lid by zjistil, že mu z výplaty stát bere přes 40%. Tak jak je to teď a tak jak to plánují do budoucna je to hezky zakamuflované.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2018 13:48 | D

Zaměstnance nezajímá ani hrubá mzda ani superhrubá mzda, ale to , co dostane na ruku. Proto by měl dostat na roku vše, i to, co za něho zaplatí zaměstnavatel a sám by si pak platil daně i odvody. Pak by si zaměstnanec teprve uvědomil, kolik mu z vydělaných peněz sežere stát. Jenže to stát neudělá, protože by se mu sešlo hodně málo peněz. Někteří zaměstnanci by holt utratili všechno a státu by poslali hov..
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2018 10:35 | ...

"Superhruba mzda" je vec, ktera tu byla uz v 90. letech a bude tu, dokud budeme mit povinne odvody na zdravotni a socialni "pojisteni". Mluvit o jejim zruseni je nesmylne, coz zjevne nikomu z dotazanych nedochazi. Tady jde o otazku, z ceho se pocita dan z prijmu, zda ze teto "superhrube mzdy" nebo ze mzdy hrube, cili uz jen samotny dotaz byl polozen nesmyslne.
Ze je v teto zemi nejvice zdanena zavisla prace, vi kazde male dite. O neco mene je zdanena prace na sebe, jeste mene pak kapitalove a jine prijmy (honorare, tantiemy apod.). Pokud se bude menit sazba dane smerem vzhuru s tim, ze vysledny efekt u zdaneni prace bude nulovy, postihne to prave prijmy z pronajmu, z dividend, z prodeje moviteho i nemoviteho majetku (pokud ten prodej neni osvobozen), z autorskych honoraru atd., cili vsichni ti, co se snazi se nejak zabezpecit bez ucasti neduveryhodneho statu, na tom budou biti. Jiste, spravny volic ANO ci CSSD ma jenom ten prijem ze zavisle cinnosti, takze jemu to vadit nebude.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2018 9:44 | Veterán

Rád bych upozornil, že dnešní superhrubá mzda je Kalouskova zpotvořenina původního Tlustého návrhu. ODS měla ve svém programu Tlustého návrh, aby na výplatní pásce byly vidět celkové náklady na zaměstnance a výsledná čistá mzda. Kalousek, poté, co ho KDU vykopla pro jeho návrh spolupráce s komunisty z pozice šéfa KDU a stal se za odměnu místo Tlustého ministrem financí, to zpotvořil zdaněním zdravotního a sociálního pojištění. A ODS tuto zradu svého volebního hesla v poklidu odsouhlasila. Takže, dobrý nápad aby lidé viděli rozdíl mezi tím, kolik mají skutečný hrubý příjem a kolik si z toho stát bere, totálně znemožnil zakladatel pseudopravicové TOP09.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2018 8:39 | Dan Lukes

Ano, zamestnance skutecne nakonec zajima jen to, kolik dostane "na ruku". A pochopitelne by chtel dostat co nejvic. A prave proto mu zamestnavatel chce ukazat - hele, ke kazde korune, kterou ode me dostanes (a zdanis statu) ja musim jeste navic davat penize dalsi, nekomu dalsimu. Stat tak sikovne a skryte dani praci, kterou zamestnanec odvede, dvakrat. Poprve jeste pred tim, nez zamestnanec vubec nejake penize dostane, a pak si bezostysne rekne o dalsi dan z tech, ktere dostal.
Transparentni system by mezi hrubou a superhrubou mzdou nemusel rozlisovat, protoze by zadna superhruba mzda nebyla. Ja pracuju a zamestnavatel jeochoten mi za tu praci ochoten dat nejake penize - a jestli ja z nich nasledne mam povinost neco platit (duchodove pojizteni, zdravodni pojisteni, zaloha na dane a podobne), tak si je sam, jako svepravny a svobodny clovek, platim. Ne, ze se o moji penezenku povinne stara nekdo jiny (zamestnavatel) a taha mi z ni penize, a nekomu je posila, jeste pred tim, nez mi je vubec da.
I ja souhlasim, ze zrusit zdaneni superhrube mzdy je dobry napad. Zrusit by se totiz mela superhruba mzda jako takova, a jestli jsem povinen za sebe neco nekomu platit, mel bych mit pravo si to platit sam, a nemit povinne ustanoveneho porucnika v podobe zamestnavatele.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2018 8:33 | HonzaV

Inu, nesmyslná a zbytečná znepřehledňující čísla by to neměla být, zaměstnanec by podle mne měl vidět, jaké jsou náklady firmy na něj (a to ještě není vše - musí někde sedět, svítit, topit, pomůcky atd.) a měl by si být vědom toho, že tuto hodnotu (plus zisk firmy) musí svou prací vyprodukovat. Další informace, kterou superhrubá mzda poskytuje, je míra zdanění. (Obávám se, že by to stejně ale bylo házení hrachu na zeď: ještě před asi osmi lety bratr, lékař (!), vůbec netušil že něco jako odvody ze mzdy existují.)
Já bych šel ještě dál (teda samozřejmě vím že by to neprošlo): poslat ve výplatě komplet superhrubou mzdu zaměstnanci na účet, a ať si to berňáku přepošle sám. To by bylo divení a nevole v obecenstvu! Akorát se obávám, že by se na státní účty dostala tak pětina všech daní, odvodů, "pojistného" a jak se tomu všemu říká.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2018 8:05 | KAB

Nerozumím argumentu o transparentnosti - zaměstnance přece zajímá pouze jedna jediná věc a to je čistý příjem, pouze za něj si něco koupí, ostatní jsou jen nesmyslná a zbytečná čísla znepřehledňující výplatní pásku.
Tedy už hrubá mzda na výplatní pásce nevypovídá o ničem (tu prostě zaměstnanec nedostane), o takzvané hrubé mzdě nemá smysl hovořit už vůbec (to je už zcela fiktivní číslo, které mělo sloužit pouze ke zvýšení daní ze strany ODS, kdy se daně platí i z neexistujícího příjmu).
Zajímavé je, že po 12 letech se ODS vrací k tomu, proč jsem ji v roce 2006 volil - a co zradila a volit ji proto už nikdy nebudu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Petr Dvořák

ředitel České televize

Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services