Žádné kraviny

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 14. 7. 2018 | 10 komentářů
„Základy pojišťovnictví jsou hrozně jednoduché. Bohužel způsob, jakým to tady v posledních pětadvaceti letech fungovalo, nevrhá na obor dobré světlo. Je potřeba to změnit,“ říká v pokračování rozhovoru Martin Švec, který se už brzy stane nejmladším generálním ředitelem pojišťovny v Česku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 7. 2018 18:02, Petr M.

Dvakrát mě pojišťovací zprostředkovatel ukecal ke sjednání životního a úrazového pojištění (vždy u jiné pojišťovny). Poprvé v životě jsem měl na kole úraz, kdy jsem měl po dopadu vymknutý kotník. Podle pojišťovny jsem neměl od lékaře předepsanou pevnou fixaci a chyběl mi průsak krve do kožního podloží, rentgen byl v pořádku. Z těchto tří věcí mi chyběly dvě, takže mi pojišťovna ukázala vztyčený prostředníček (= ani korunu). Podruhé jsem v zimě na náledí spadl a měl natržené kotníkové vazy, díky čemuž jsem byl cca 3 týdny na pracovní neschopence. Dle vyjádření pojišťovny vznikl úraz působením vlastní tělesné váhy a opět jsem nedostal ani korunu. Potřetí už se oblbnout nenechám, po těchto zkušenostech z principu nevěřím žádné pojišťovně, ať už má sebekrásnější marketingové kecy (Simpleu nevyjímaje). Zpětným pohledem, když bych si ve finále dával peníze nastrkané do pojistek bokem do strožoku nebo do hrníčku, tak jsem na tom ve finále lépe. Pojišťovna opět vydělala a já coby klient opět splakal nad jejími sliby. Dobře to řekl můj šéf v zaměstnání: finanční poradce do domu (do firmy), hůl do ruky.

Zobrazit celé vlákno

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

26. 8. 2018 11:51 | matka

Doporučuji chodit pěšky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2018 8:53 | pojištovny v česku, jako ostatní věci v česku

Pojišťovny musí vydělávat a jak jinak než tím, že vymýšlí důvody proč neplnit. Mám čerstvou zkušenost s ČP. Poradce dostane prachy z výše uzavřené smlouvy. Likvidátor dostane prachy z peněz ušetřených za neodškodnění klienta. Dostanete dopis s podpisem manažera Ivo Hanzlíka, ale nemůžete s ním nikdy mluvit. Je to bezmoc, kdy na druhé straně máte 100 partnerů a jejich názory velmi často liší. Ukončí vám smlouvu, pošlou dopis, vy dopis nedostanete, bláhově žijete v tom, že máte nemovitost pojištěnu .... a neuděláte nic. Manažerka řekne, žádný dopis se nám nevrátil a věc je pro ČP uzavřena. Ale zkuste se obrátit na předsedu dozorčí rady Singera. Má před sebou 100 výkopů a 200 plotů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2018 0:16 | bokov

Pojmenovat pojišťovnu Simplea a skrývat tím naoko vlastníka vymyslí jen trubka.
To, že se Partners stydí za své jméno již o něčem svědčí...Nakonec historie není tak dlouhá, aby nešlo najít jak před 11 lety, kdy jejich zakladatelé utekli od OVB si libovali, jaké suprové ížo na spoření pro své klienty mají...A miliardy na provizích za ta léta vyvařili právě na IŽP s investiční složkou... A kdo u toho tehdy byl ? Slavný analytik Šídlo a novinář Fejtek mručel blahem...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2018 18:02 | Petr M.

Dvakrát mě pojišťovací zprostředkovatel ukecal ke sjednání životního a úrazového pojištění (vždy u jiné pojišťovny). Poprvé v životě jsem měl na kole úraz, kdy jsem měl po dopadu vymknutý kotník. Podle pojišťovny jsem neměl od lékaře předepsanou pevnou fixaci a chyběl mi průsak krve do kožního podloží, rentgen byl v pořádku. Z těchto tří věcí mi chyběly dvě, takže mi pojišťovna ukázala vztyčený prostředníček (= ani korunu). Podruhé jsem v zimě na náledí spadl a měl natržené kotníkové vazy, díky čemuž jsem byl cca 3 týdny na pracovní neschopence. Dle vyjádření pojišťovny vznikl úraz působením vlastní tělesné váhy a opět jsem nedostal ani korunu. Potřetí už se oblbnout nenechám, po těchto zkušenostech z principu nevěřím žádné pojišťovně, ať už má sebekrásnější marketingové kecy (Simpleu nevyjímaje). Zpětným pohledem, když bych si ve finále dával peníze nastrkané do pojistek bokem do strožoku nebo do hrníčku, tak jsem na tom ve finále lépe. Pojišťovna opět vydělala a já coby klient opět splakal nad jejími sliby. Dobře to řekl můj šéf v zaměstnání: finanční poradce do domu (do firmy), hůl do ruky.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2018 16:41 | Ramesse II.

Pojištění považuji za nesmysl jako princip. Pojistil jsem se na škody způsobené zaměstnavateli včetně auta (kvůli němu pojistka stála trojnásobek). Pak jsem sjel s autem na námraze do příkopu, pojišťovna mi řekla, že nic nezaplatí, protože jsem neměl sjet autem do příkopu a byla to moje chyba - no jistě, právě proto jsem se přece pojistil, ale to pojišťovna odmítla. Tak jsem opravu zaplatil ze svého a pojistky zrušil, protože ty smlouvy nemají obsah, jsou to jen kecy a povinnost platit bez toho, že by pojišťovna někdy plnila, na ní se ta smlouva totiž nevztahuje.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2018 8:28 | Insider

Vzal jste mi to z úst, to byla jedna z prvních věcí, která mě při čtení článku napadla. Bylo velmi moudré zvolit jako název pojišťovny slovo Simplea, nikoliv Partners.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2018 21:16 | Jan Folprecht

Otázka je .... jak pan Martin Švec změní obrázek na trhu partne..
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2018 10:36 | Jezevec

Stale mi neni jasné, jak chce nový pan ředitel vydělávat. Bud bude vybirat pojistne a nevyplacet poškozené klienty - a nebo investoři nevydělaji. Šance získat silny pojistny kmen mladych platcu s bezskodnim prubehem je asi velmi mala.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2018 10:01 | Insider

Trh životního pojištění potřebuje zásadní změnu, o tom žádná, tato změna by se však měla týkat zejména přístupu ke klientům a celkovým zjednodušením a zesrozumitelněním pojistných podmínek, které opravdu nikdo nečte. Pohybuji se v branži životního pojištění téměř dvě celá desetiletí, tak jen pár krátkých úvah k některým věcem v článku uvedených. Pojistné podmínky jakéhokoliv ŽP jsou i dnes nesmírně obtížné a klientem s jeho zkušenostmi těžko pochopitelné, byť např. taková Allianz u produktu ŽIVOT nebo Kooperativa u produktu NA PŘÁNÍ odvedly velký kus práce v rámci snahy o co největší zjednodušení a srozumitelnost. Když se klient začte do pojistných podmínek a následně se začne ptát na to či ono, mnohdy ani zkušený poradce není schopen mu dát seriózní vysvětlení, tak složitě a netransparentně jsou stávající pojistné podmínky napsané. Zpětné hodnocení zdravotního stavu je bezesporu prasárna ze strany pojišťoven, o tom žádná, pak se ale nelze divit, že jsou klienti rozčarovaní, když se láme chleba, pojišťovna by dle nich měla plnit a místo toho neplní vůbec nebo jen částečně. U úrazů a jiných nepodstatných věcí to ještě celkem pochopí, byť se skřípáním zubů, u úmrtí, invalidity nebo dlouhodobé pracovní neschopnosti je to nepříjemné prozření. K těm "spořícím" IŽP bych jen dodal, že máslo na hlavě mají historicky na hlavě i Partners a mají ho dodnes. Copak nesjednávají "spořící" IŽP v rámci daňových úlev ? Ano, sjednávají a dávají ho hezky do běžně placeného pojistného, přestože by mohli do mimořádného, to by si ale nevydělali ani na příslovečnou slanou vodu, že ? Takže sorry jako, ale opět kážete vodu ale pijete víno. Jinak vám ale s tímto konceptem držím palce, protože trh to potřebuje jako sůl. Jděte cestou pojišťovny Direct, která má velmi jednoduché, transparentní a doslova na pár stran zpracované pojistné podmínky, které není problém jak přečíst, tak i pochopit, toto je cesta. Dle nějakého nedávného průzkumu osm z deseti klientů životního pojištění automaticky očekává, že při pojistné události bude pojišťovna hledat sebemenší důvod proč neplnit či citelně krátit pojistné plnění, pak se ale nelze divit tomu, jaký vztah (nedůvěru) mají obecně lidé z ŽP. Jo a ještě k té zkušenosti na hotelu s Angličany: dle mojí zkušenosti se na pojišťováky dívají lidé plus mínus stejně jak u nás, tak v Anglii, USA, Kanadě, Austrálii apod. Zásadní rozdíl je v tom, že tamní lidé si nenechávají s prominutím srát na hlavu a nemají problém se s pojišťovnami soudit a domáhat se tak svých nároků, mnohdy velmi úspěšně. To u nás chybí. Proto si v cizině pojišťovny k lidem nedovolí to samé, co u nás a k našim lidem. Stačí si vzpomenout, jak dopadly "spořící" IŽP v Holandsku, kde to dvě největší tamní pojišťovny NN (dříve ING) a Aegon u soudů projely a následně zaplatily klientům nepředstavitelně vysoké odškodné. No a poté se zakázaly jakékoliv provize za sjednávání ŽP a jede se na bázi honorářového poradenství. Tož asi tak.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2018 7:28 | cml11

S tím zpětným hodnocením zdravotního stavu jste trefili hřebíček na hlavičku. Při uzavírání smlouvy dnes pojišťovně stačí dotazník, který neprověřuje. Při plnění si dá ale naramnou práci se zpětným prověřováním zdravotní dokumentace z doby uzavření smlouvy a hledá důvod neplatit. Když jsem se bavil s pár lidmi co mají nějaké životní pojištění ze kterého nárokovali plnění, nesetkal jsem se s jediným případem kdy by dostali to, co podle smlouvy očekávali. Pojišťovna vždy našla důvod proč platit méně nebo dokonce vůbec. Kdo rozumný si takový produkt koupí?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Michal Mejstřík

ekonom

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Michal Mejstřík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services