Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 12. 1. 2013 | 19 komentářů
„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje předseda občanského sdružení Zdravá potravina kvanta značek kvality a původu, které potkáte na českých potravinách. Když před lety sháněl fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 1. 2013 15:49, Rudolf Náprstek

Dobrý den pane Fredy,
na našich webech není žádná placená ani skrytá reklama. Nezaujatost, transparentnost a objektivita jsou naše jasné priority a to po celou dobu tvorby striktně dodržujeme.
Co se týče narážky na naše logo "Zdravá potravina.cz" - jeho pravidla a kritéria pro získání jsou dostupná na našem webu, čili jsou transparentní a zcela jasně definovaná a objektivní. Nefunguje to tak, že si večer sedneme a řekneme si, že třeba tahle potravina ocenění logem získá a jiná zase ne. Prostudujte si prosím kritéria pro získání loga na www.zdravapotravina.cz. Ty jsme připravovali poměrně dlouhou dobu s odborníky na výživu a jsou výsledkem velmi pečlivého a dlouhého testování na stovkách potravin, tak abychom určili hranici, která odděluje potraviny, které logo získali a které ne. Ale logem to rozhodně nekončí, v současné době dokončujeme stránky zcela nové, s moderním designem a hlavně s mnoha novými funkcemi. Jednou z novinek bude právě uvádění skóre potravin, dle kritérií pro získání loga "Zdravá potravina.cz". Na to se s našimi uživateli těšíme nejvíce, protože ikdyž potravina nezíská naše logo - na které je potřeba získat celkem 20 plusových bodů - tak ale spotřebitel toto skóre může dobře použít jako vodítko, když nechce zdlouhavě složení a další informace o potravině zkoumat. Je tak spousta potravin, které mají hodně plusových bodů, ale na číslo 20 nedosáhnou. Je také ale spousta potravin, které mají skóre záporné a na takové budeme samozřejmě upozorňovat a to nezávisle na tom, kdo je jejich výrobce. Záleží nám na kvalitě potravin a jejich výživové hodnotě - to zjistíte právě prostudování zmíněných kritérií pro logo "Zdravá potravina.cz", do kterých jsme se snažili komplexně zahrnout mnoho různých kritérií, která jako lidé, kteří se snaží žít zdravým životním stylem, v běžném životě zkoumáme, jen jsme je shrnuli do 20ti stránkového dokumentu a propracovali do podoby bodů, jejichž sečtením získá spotřebitel poměrně hodně vyváženou informaci o kvalitě potraviny.
Pokud budete mít jakékoli dotazy, jsem vám a všem dalším lidem se zájmem o potraviny k dispozici na emailu nebo můžete využít diskusní fórum na našem webu www.zdravapotravina.cz.

Zobrazit celé vlákno

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

8. 12. 2014 0:08 | Marcel

Vy se divíte,že lidé kují to nejlevnější? Copak mají na to,aby kupovali kvalitní,drahé poraviny? Uvědomte si,že žijem v České republice a dřem bídu s nuzí.Vy se asi máte dobře,ale co ostatní?Myslíte si,kdyby měli dostatek peněz,že by si nedopřáli dobré jídlo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2013 22:58 | JV

Slevami omámená letáková generace spotřebitelů....A co asi bylo dřív? Letáky se slevou a nebo jejich oběti?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2013 19:57 | Eva Bernaciková

Děkuji. :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2013 10:31 | Fredy

..... jako kdybych se rozhodl zřídit si web www.dobraauta.cz...
A co Vám brání si takový web zřídit? Nehledě na to, že Vás nikdo nenutí číst weby jiné. A kromě toho, žádný web, který se točí kolem spotřebitelů, nikoho nenutí se dle jejich rad řídit.
O možném zneužívání jsem tady také psal a je to vždy na provozovatelích, jak se jim podaří eliminovat skryté reklamy a ataky dealerů všeho možného, ale i ataky těch, před kterým varují. Možná podceňujete inteligenci lidí, kteří si nechávají radit prostřednictvím internetů, oproti slevovým tištěným letákům.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu zajímavou věc, která se zde časem také objeví. V USA, v menších městech, je běžné, že mají místní lidé něco jako přátelské spolky. Jejich zaměření je sice široké, ale má to jednu výhodu - lidé se znají a prostřednictví těchto spolku si dovedou předávat kladné, ale i záporné poznatky z běžného života. Tudíž když nějaký supermarket začne nabízet nějaké šmejdy, tak se může stát, že jej velká část spotřebitelů začne ignorovat. Má to takovou sílu, že se často stane, že se zástupce supermarketu rychle omluví, což jej stojí dost velké peníze a v některých případech to může být i likvidační.
Podobný vliv spotřebitelů na kulturu a poctivost obchodníků je prý i ve Švýcarsku. Očekávám, že v brzké době tohle přijde i sem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2013 9:09 | fotr.002

Tento web mi připadá podobně užitečný, jako kdybych se rozhodl zřídit si web www.dobraauta.cz. Tam bych lidem radil, že nejlepší auta jsou Audi, Mercedes, VW, protože jsem jim dal dvacet bodů a že kdo nekupuje pouze ve značkových servisech nová, mnou oceněná auta, tak je méněcenný. Udělal bych stránkový rozhovor do novin, kde bych blahosklonně připustil, že i v bazaru se dá, čas od času, koupit dobré auto, ale musíte si dát pozor, co kupujete. Lidi, kteří jezdí ve stodvacítkách a na jiné auto nemají bych přesvědčoval, že si mají kupovat pouze Porsche, protože jsem mu dal dvacet bodů a protože je prostě hrozné, že ještě někdo v dnešní době může v takovém autu jezdit.Korejským autům bych dal tak osmnáct, ale připustil bych, že se v nich dá taky za určitých podmínek jezdit. Do toho by někteří diskutující přidali, že nejlepší prodejci aut jsou v Německu a v Rakousku. Načež by třeba Chevrolet, protože chce vyrábět kvalitní, dvacetibodová a ne laciná auta, přerušil veškeré dodávky prodejcům. Propustil by 95% zaměstnanců Vyráběl by super malosériové auto a prodával je po pár kusech na farmářských trzích... Chápu vaše zanícení, ale jste mimo realitu. Vaše strašení éčky je také od věci. Spousta takzvaných éček zvyšuje kvalitu potravin a házet je všechny do jednoho pytle je populismus nejhoršího zrna.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2013 13:32 | Rudolf Náprstek

Dobrý den paní Evo, velice si vážím Vašeho příspěvku, pod který bych se sám rád i podepsal. V podstatě jste popsala to, co to obnáší žít a jíst zdravé a kvalitní věci. Na první pohled se to může zdát jako více práce a námahy, ale jak jste zmínila v závěru, určitě to zdraví stojí za ten věnovaný čas.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2013 13:01 | Eva Bernaciková

Tak si myslím, že my spotřebitelé máme co dohánět v aktivitě, jak dostat nepoživatelné "potraviny" z marketů. nepatřím k nejmladším spotřebitelům (jsem 4 roky před důchodem), ale používám internet k získání informací o potravině, kterou jsem nově zakoupila. Nosím do obchodu lupu a dělám si čas na nákup jednou týdně. Potraviny, které již znám, kontroluji jen občas, nové si řádně prostuduji, co obsahují a podle toho kupuji. Veškeré lighty a ztužené tuky, rádoby jogurty, sýry, uzeniny, atd. nekupuji. Chléb kupuji žitnopšeničný, žitný nebo si jej doma upeču. Z uzenin kupuji pouze celistvé (nelisované) šunky od kosti, apod. Pokud nemají v uzeninách žádnou kvalitní, tak to personálu sdělím, že mi to v sortimentu chybí a nakoupím jinde. Raději jedenkrát týdně kvalitu než denně umělé hmoty a sóju. Jinak denně vařím z čerstvých surovin, občas koupím bio v akci a veřte nebo ne, pracuji - jsem OSVČ a stíhám. Mé zdraví a zdraví rodiny mi za to stojí. Tak s lupou, úsměvem a do toho. Vytlačte ty zmetky z obchodu.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2013 8:53 | Fredy

......Rada na závěr, do 150 až 200 km jezděte na velké nákupy do německa či rakouska, něco levněji, něco stejně, něco trochu dráž. Ale vše kvalitní.....
Honzo ty obchody v Rakousku, či v Německu zápasí s podobnými problémy, jako jsou tady. Samozřejmě v menším měřítku, neboť oni toho z východu až tolik neberou.
Viz třeba toto: http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/lez-v-supermarketech
Osobně to řeším tak, že velkou část rychle se kazících potravin (masné, mléčné ...) potravin kupuji od prověřených výrobců, nejlépe regionálních. A je jich dost, jen je třeba hledat. Co se týče toho dalšího (trvanlivé potraviny), tak i v těch super-hyper marketech se dá koupit kvalita. Ale je třeba dobře vybírat a číst složení, než letáky a slevové akce. Občas se podívat na nějaká doporučení, testy a varování, čehož je na internetu také dost. Viz třeba pan Náprstek a jeho web. Kdo chce žít zdravě, tak si k tomu cestu najde. A cena? Podle mých zkušeností, je srovnatelná, případně o něco málo vyšší, než ty šmejdy z letáků.
A co se cenové politiky týče, tak problém je samozřejmě ve vychytralosti českých obchodníků a vžitém klišé, že co je bio a z českých farem, tak musí být zákonitě dražší. To samé je ve stavebnictví, kde se razí teorie (ostatně i praxe), že pasivní domy musí být o 10 až 20% dražší, než ty obyčejné. Přitom je to nesmysl a mnohdy naopak. Osobně mám pasivní dům a dokonce za cenu o cca 20% nižší, než klasiky.
Dám příklad. Jezdím si pro mléčné výrobky na jednu farmu, kde mám 1 Kg jogurt za cenu 48 Kč. Přitom ten samý chtěl supermarket prodávat za 75 Kč, ale s tím, že by jim ho farmář dodával za cenu maximálně 25 Kč. Tak se jim vysmál a udělal dobře. Ovšem nedodal on, dodali farmáři z Rakouska, kteří na to dostávají dotace ....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2013 7:03 | Rudolf Náprstek

Pane Fotr.002, nevím kde jste přišel na to, že nevím jak funguje celý obchodní proces, zemědělec, výrobce, řetězec, spotřebitel. Těšil jsem se, že napíšete něco trochu více konkrétního, protože podle Vašeho prvního příspěvku to vypadalo, že jste účastníkem jednání řetězec - výrobce a jak jsem již psal, tyto informace mě velice zajímají. Řetězce samozřejmě diktují výrobcům za jakou cenu od nich jejich výrobky koupí a výrobce si s tím musí nějak poradit. Rozsah rozhovoru je hodně široký a už tak musel být rozdělen do dvou dílů. Pokud bychom se měli bavit jen o tomto konkrétním tématu, tak to bude na samostatný několikadílný článek. A když se ptáte kdo je ten zlý, tak já bych nepoužil slovo "zlý", ale "původce problému". A tam zcela jednoznačně to je neuvědomělý, slevami omámený spotřebitel. Bohužel. Před 2 desítkami let byla ještě doba, kdy byly tržnice s ovocem a zeleninou, kdy byly malé lokální obchody a brambory nejezdily na okružní jízdy po Evropě. A dnes znovu-objevujeme to co už tu bylo, dnes v podobě farmářských trhů, farmářských prodejen, nákupů z farem, apod... Ještě k tomu spotřebiteli, základní problém vidím opravdu zde - vždyť kolik lidí z dnešní letákové generace ví, kdy dozrávají různé druhy zeleniny a ovoce, kolik stojí a jaké jsou základní suroviny třeba chleba a s těmi příklady bych mohl pokračovat.... To je přesně to, co jsem říkal v rozhovoru, malá znalost informací o potravinách a výživě potom vede k tomu, že si lidé kupují "chleba" za 20 Kč, "jogurty" za 4 Kč, atd... Ten zájem o informace je velmi malý, i když roste, vidíme to z ohlasu na naše weby a aktivity. Ale dokud bude většina společnosti nakupovat jen podle letáků, nic moc se měnit nebude.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2013 6:42 | Rudolf Náprstek

Pane Fredy, ano, souhlasím s Vámi, volná diskuse je opravdu problém, že do ní někteří "taky uživatelé" vloží odkaz na svoje výdělečné stránky, nabídku dealerství, apod. My se snažíme tyto příspěvky ihned mazat, protože si skutečně zakládáme na tom, že na našich stránkách žádná reklama není a navíc tyto irelevantní příspěvky obtěžují ostatní slušné uživatele. Navíc sami uživatelé nám takové příspěvky nahlašují, takže se je daří eliminovat. Pokud jste i Vy na nějaké narazil, prosím, dejte nám vědět, o reklamní texty a odkazy opravdu nestojíme. S pliváním máte taky pravdu, o to víc to mrzí, když jsou to lidé, kteří o naší práci nic nevědí a snaží si plivnout už jen tak z principu. Pak jsou samozřejmě také výrobci potravin, těch, kteří mají těch minusových bodů v hodnocení hodně, tak už u nás přistálo také dost výhrůžek soudy, apod ... Ono je totiž jednodušší zastrašovat ty, kteří objektivně informují než udělat změny u sebe.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2013 23:23 | Katka

Jó, najít opravdu kvalitního prodejce potravin je těžké. Přidávám alespoň inspiraci, třeba si najdete toho svého :-) http://www.retailinfo.cz/magazin/%C4%8Dl%C3%A1nky/nejlep%C5%A1%C3%AD-z-na%C5%A1eho-kraje
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2013 20:48 | rudla III–IV.

Klídek fotr, pravopisnou ťafku jste dostal až nakonec, nádavkem. A na nedostatek argumentů nenadávejte, vy jste taky v prvním příspěvku žádné nedodal. Ve druhém je aspoň jasné, kam míříte – ovšem míříte mimo. Mně jako spotřebitele sice může zajíémat vztah mezi distributory a řetězci, ale nevím, proč bych kvůli němu měl jíst hnusy, k tomu mě nedonutí. A jsem rád za každého, kdo věnuje energii ukazování toho, co za hnusy se v potravinách může skrývat. Těším se ovšem na váš příspěvek, kde o těch řetězcích a jejich tlaku na dodavatele napíšete. Ovšem mezi námi: nemůžou za to řetězce. Ty se jen snaží splnit, co vidí na očích spotřebiteli...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2013 20:21 | Fredy

Pane Náprstku, děkuji za Vaší reakci.
Asi jste mi dobře nerozuměl. Tou skrytou reklamou jsem nemyslel hodnocení produktů, ale diskuzní příspěvky. Ale to těžko ovlivníte. Často se angažuji na odborných stránkách o stavebnictví (www.tzb-info.cz) a tam je to naprosto běžné a těžko se to dá eliminovat. Diskuze je svobodná a přesto, že podmínkou je registrace, je tam mnoho různých dealerům. Tak tomu je i u Vás.
Ovšem to základní, hodnocení kvality potravin, může být velmi dobrá. Pokud nepodlehnete tlaku těch, kteří určují, co je třeba kupovat a konzumovat. Oni jsou bohatší. A to, že na vás sem tam někdo "plivne", berte jako produkt novodobé svobody a demokracie. Vaši kolegové z dTestu to schytali obdobně. Osobně přeji ať se Vám daří a hlavně přemýšlejte, jak tento dobrý počin dostat mezi co nejvíce lidí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2013 18:15 | fotr.002

Tak teď jsem to dostal. Lekci z pravopisu... To je skutečně argument. Volím povýšenecký tón proto, že si tady hrajete na nějakou virtuální realitu, na nějaký svět zdravých potravin. Kdo jsou podle vás ti zlí, kteří produkují nezdravé potraviny? Zemědělci? Výrobci potravin? Řetězce? Co o tom všem víte? Proč nenapíšete, že za většinou sraček v českých obchod stojí přímo řetězce, které tyto potraviny vyžadují? Udělal jste si z toho byznys a víte o tom hovno. Kolik lidí by podle vás bylo schopno zaplatit dvojnásobné ceny za potraviny, které bude mít vaše virtuální logo? Který supermarket je bude prodávat? Nemáte ani páru o tom, jak jsou čeští výrobci tlačeni do toho, aby vyráběli co nejlevněji a na úkor kvality. Samozřejmě vy byste se nepodvolil. Propustil byste tři sta lidí, které živíte a dodával byste do bio obchůdku na rohu, nebo byste objížděl farmářské trhy... Věřte, že bych vám skutečně od srdce přál, abyste se i vy někdy ocitl v situaci, kdy vaši práci bude hodnotit někdo, kdo vůbec neví o co jde...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2013 17:15 | Honza

Levné/drahé potraviny. Že je něco psáno na obale ještě neznamená že je to ve výrobku. Spíš mi nahání hrůzu potraviny falšované, ošizené a vyrobené z válečných náhražek společně se jim říká polské. Snažím se vyvarovat koupě výrobků z polska a to i značkových. V článku je zmíněno máslo - podle příslušných předpisů neexistuje dobré nebo špatné, máslo je jen jedno, že z toho levného crčí syrovátka je otázka inspekcí, potažmo tedy státu který povoluje své občany krmit kdejakou svininou. Rada na závěr, do 150 až 200 km jezděte na velké nákupy do německa či rakouska, něco levněji, něco stejně, něco trochu dráž. Ale vše kvalitní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2013 15:52 | Rudolf Náprstek

Dobrý den pane "fotr", nevím, proč volíte ten povýšený tón. Pokud máte nějaké zajímavé informace, nenaznačujte a podělte se o ně, určitě za ně budeme všichni rádi. A "s nákupčích potravin" se píše "z" :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2013 15:49 | Rudolf Náprstek

Dobrý den pane Fredy, na našich webech není žádná placená ani skrytá reklama. Nezaujatost, transparentnost a objektivita jsou naše jasné priority a to po celou dobu tvorby striktně dodržujeme. Co se týče narážky na naše logo "Zdravá potravina.cz" - jeho pravidla a kritéria pro získání jsou dostupná na našem webu, čili jsou transparentní a zcela jasně definovaná a objektivní. Nefunguje to tak, že si večer sedneme a řekneme si, že třeba tahle potravina ocenění logem získá a jiná zase ne. Prostudujte si prosím kritéria pro získání loga na www.zdravapotravina.cz. Ty jsme připravovali poměrně dlouhou dobu s odborníky na výživu a jsou výsledkem velmi pečlivého a dlouhého testování na stovkách potravin, tak abychom určili hranici, která odděluje potraviny, které logo získali a které ne. Ale logem to rozhodně nekončí, v současné době dokončujeme stránky zcela nové, s moderním designem a hlavně s mnoha novými funkcemi. Jednou z novinek bude právě uvádění skóre potravin, dle kritérií pro získání loga "Zdravá potravina.cz". Na to se s našimi uživateli těšíme nejvíce, protože ikdyž potravina nezíská naše logo - na které je potřeba získat celkem 20 plusových bodů - tak ale spotřebitel toto skóre může dobře použít jako vodítko, když nechce zdlouhavě složení a další informace o potravině zkoumat. Je tak spousta potravin, které mají hodně plusových bodů, ale na číslo 20 nedosáhnou. Je také ale spousta potravin, které mají skóre záporné a na takové budeme samozřejmě upozorňovat a to nezávisle na tom, kdo je jejich výrobce. Záleží nám na kvalitě potravin a jejich výživové hodnotě - to zjistíte právě prostudování zmíněných kritérií pro logo "Zdravá potravina.cz", do kterých jsme se snažili komplexně zahrnout mnoho různých kritérií, která jako lidé, kteří se snaží žít zdravým životním stylem, v běžném životě zkoumáme, jen jsme je shrnuli do 20ti stránkového dokumentu a propracovali do podoby bodů, jejichž sečtením získá spotřebitel poměrně hodně vyváženou informaci o kvalitě potraviny. Pokud budete mít jakékoli dotazy, jsem vám a všem dalším lidem se zájmem o potraviny k dispozici na emailu nebo můžete využít diskusní fórum na našem webu www.zdravapotravina.cz.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2013 15:48 | fotr.002

Někdy bych vzal tady toho chytrého pána na jednání s některým s nákupčích potravin ve velkých řetězcích. To by se pak možná díval na celou věc jinak. A vy všichni chytrolíni tady taky.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2013 11:12 | Fredy

Ty stránky o zdravých potravinách jsou jistě chválihodné, ale je tam vše věrohodné?
Trochu jsem to prohlédl a narazil třeba na propagovaný jogurt Jo Višeň Yoplait, který má doporučovanou značku - zelené jablko. Tento typ jogurtů, s mrtvou jogurtovou kulturou, by se takto neměl jmenovat. Ne že by to nebylo chutné, ne že by to bylo závadné, ale od skutečného zdravého, živého jogurtu je to hodně vzdáleno.
Jinak je tam spousta dobrých informací, ale bohužel, jako na každých podobných stránkách, i spoustu skryté reklamy. Tihle dealeři různých potravinových šmejdů, pardon doplňků, se vnutí všude.
Celkově to považuji za velmi potřebnou věc, ale jak to dostat k těm, kteří to zde kazí. Myslím tím spotřebitele, kteří s letáky v ruce, hlasují o kvalitě potravin.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services