Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Magdalena Souček
manažerka, Ernst & Young
Jaroslav Brychta
finanční analytik
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Jak důkladně jsme pojištění? Proti Evropě třetinově
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
13. 3. 2012 4:48, Jasan - pojišťovny si to dělají samy
A není podpojištěnost způsobena tím, že pojišťovny prostě nenabízí kvalitu a v případě plnění zavírají oči? Týká se to zejména různých životních a úrazových pojistek. Např. po pročtení výluk z rizikového úrazového pojištění u více pojišťoven (ačkoli vážný zájem byl) mne přešla chuť do takových produktů vůbec vstupovat. Každá pojišťovna si tam je schopna najít spoustu kliček, proboha, ať nemusí plnit, kdyby se náhodou něco stalo. Ty jejich zdravotní dotazníky jsou tak neskutečně šíleně konstruované, že klient je vždy v nevýhodě, pokud by došlo na plnění, protože začíná hra o slovíčka, ve které je pojišťovna zdatnější. Pokud se chcete pojistit pro případy invalidního důchodu, tak Vás pojistí zpravidla jen na třetí stupeň, kdy jste už v podstatě totálně mimo a pravděpodobnost dosáhnout třetího stupně při dnešním nastavení tabulek je malá. Jediné smysluplné pojištění vidím v pojištění smrti z jakýchkoli příčin, protože se vyhneme slovíčkaření a úhybů pojišťovny, proč vyplatit či nevyplatit peníze a přijde mi to jako nejvíce férový produkt - ovšem zpravidla pojišťovny tento produkt zase nabalí na jiné "výhodné" balíčky, takže k samostatnému produktu je těžké se dostat za rozumný peníz. Upřímně, proč vkládat do pojištění peníze, když v podstatě nevím, jak pojišťovna událost vyhodnotí a nemám jistotu, že se bude chovat férově a že ve směti slovíček mne neodrbe? Nehledě na to, jak se chovají pojišťováci, paní mi byla schopna nabídnout pojištění proti povodním pro byt ve druhém patře, kdy dům stojí na kopci. Či paní nabídla pojištění automobilu, že prý se slevou oproti minulému roku o 400 Kč. Když se to zkontrolovalo doma, tak jsme zjistili, naštěstí včas, že kecala, naopak nabídla pojištění dráže, ačkoli byl bezeškodní průběh po celou dobu pojištění.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
13. 3. 2012 9:48
K bodu jedna: Nemáš pravdu, prostě kecáš.
Proč tě pojišťovny nechtěly? Protože jsi zdravotně rizikový klient. Ty sám bys jistě pojistil někoho, u koho je zvýšená pravděpodobnost, že budeš muset vyplatit plnění, že. To bych chtěl vidět, ty trdlo.
K bodu dva: Souhlasím s tebou, ale...
Bohužel s odborností a finanční gramotností (po celou dobu jejich zpravidla jepičí kariéry a i po ní) většiny agentů je to až tradické, a kolikrát té většině chybí i prostý selský rozum a obyčejná životní zkušenost (to jsou všichni ti dvacetiletí poradci, co někomu vykládají cosi o důchodu).
Na druhou stranu je třeba říct, že distribuce finančních produktů je v první řadě prodej, nikoli dávání rad. Prodej je to kvůli přístupu klientů, ne poradců. Když se ozvu potenciálnímu klientovi, tak místo toho, aby radostí výskal, tak otráveně začne tvrdit, že nic nechce, že už poradce má a tím poradcem je Pepa od vedle, o kterém sice potenciální klient ví, že penězům nerozumí, nicméně si každou sobotu tak dobře pokecají. Víš, kolik klientů si na mou radu založilo termínový vklad v nové bance nebo družstevní záložně? Žádný, obecně je pro lidi jakákoli nová zkušenost a neznámá věc absolutním zlem, vyruší je z klidu jejich stereotypního života a to je nepřípustné. Víš, jak těžké je prodat průměrnýmu českýmu blbovi spořicí účet? Stejně jako mu prodat investiční životní pojištění. Jenže rozdíl v provizi je nadpozemský. A tak bych mohl pokračovat do nekonečna.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 11 komentářů)
19. 3. 2012 10:27 | J. Váňa
Tady jediným doporučením pro případ, že chcete mít svoje zdraví a příjmy po finanční stránce ošetřeny, je se sejít s někým nezávislým, kdo toto pro Vás zpracuje ne na základě provize, ale na základě Vašich přání a cílů a podle Vašeho finančního stavu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 3. 2012 17:54 | Belfín
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 3. 2012 0:41 | Petr
13. 3. 2012 22:44 | Jasan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 3. 2012 22:41 | Jasan
To oslovení "trdlo" mne opravdu nepobavilo v tom smyslu, že buranské vyjadřování ještě nevymizelo z naší skvělé české kultury.
Přístup pojišťováků vytváří důvěru v pojišťovny a jejich produkty dle mého názoru. Pokud mám pocit, že musím pojišťováka kontrolovat, protože mu nevěřím, tak prostě pojištění raději neuzavřu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 3. 2012 15:02 | liehne
13. 3. 2012 15:01 | Pavel
13. 3. 2012 12:24 | vladislav skalicky
13. 3. 2012 9:48
K bodu dva: Souhlasím s tebou, ale... Bohužel s odborností a finanční gramotností (po celou dobu jejich zpravidla jepičí kariéry a i po ní) většiny agentů je to až tradické, a kolikrát té většině chybí i prostý selský rozum a obyčejná životní zkušenost (to jsou všichni ti dvacetiletí poradci, co někomu vykládají cosi o důchodu). Na druhou stranu je třeba říct, že distribuce finančních produktů je v první řadě prodej, nikoli dávání rad. Prodej je to kvůli přístupu klientů, ne poradců. Když se ozvu potenciálnímu klientovi, tak místo toho, aby radostí výskal, tak otráveně začne tvrdit, že nic nechce, že už poradce má a tím poradcem je Pepa od vedle, o kterém sice potenciální klient ví, že penězům nerozumí, nicméně si každou sobotu tak dobře pokecají. Víš, kolik klientů si na mou radu založilo termínový vklad v nové bance nebo družstevní záložně? Žádný, obecně je pro lidi jakákoli nová zkušenost a neznámá věc absolutním zlem, vyruší je z klidu jejich stereotypního života a to je nepřípustné. Víš, jak těžké je prodat průměrnýmu českýmu blbovi spořicí účet? Stejně jako mu prodat investiční životní pojištění. Jenže rozdíl v provizi je nadpozemský. A tak bych mohl pokračovat do nekonečna.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 3. 2012 8:33 | Joža Kolář
13. 3. 2012 4:48 | Jasan - pojišťovny si to dělají samy