Církevní restituce a svatořečení Víta Bárty. Co si o tom myslíte?

Věci populistické (totiž veřejné) kapitulovaly v boji proti církevním restitucím. Svolily, aby se církvím vrátilo, co jim komunisté ukradli. Podle našich exkluzivních informací vyměnil Vít Bárta svůj souhlas za příslib svatořečení.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 1. 2012 16:17, Petr Heller

CÍRKEV NEMÁ ŽÁDNÉ PRÁVO NA RESTITUCE !!!
Hned vysvětlím toto poněkud radikální prohlášení.
Jak jistě víte, opět nastala doba, kdy církevní představitelé začali vyskakovat, že konečně musí dojít k vyrovnání ztrát církve (rozuměj „katolické“ církve), kterou církev „utrpěla“ po roce 1948 v důsledku „konfiskací majetku“ a represálií ze strany komunistického režimu.
Ale je tomu úplně jinak.
Už císař Josef II. kolem roku 1780 kromě zrušení nevolnictví provedl faktické zestátnění církve (samozřejmě katolické, protože jiná v té době ani nesměla být...)
Císař Josef II. (syn Marie Terezie) už měl totiž dost rozpínavosti a arogance církevních představitelů, zavedl toleranci všech náboženských vyznání – a církev v podstatě zbavil veškerého majetku. Nadále byli církevníci jen „správci a provozovateli“ všech církevních statků, které od té doby patřily státu. Tedy alespoň v tom byl Josef II. císař „blahé paměti“. Udělal kus záslužné práce. Dokázal to, co nedokázali ani husité!
Tento stav přetrval i konec Rakousko-Uherska a vznik ČSR.
A fakticky přetrval i celou dobu komunistického režimu. Komunistický režim katolíkům nepřál a jak mohl, tak je diskriminoval, případně zavíral.
Ale žádný majetek jim komunisté nemohli zkonfiskovat ani znárodnilt. Ne, že by nechtěli, ale prostě nemohli. Proč nemohli? Protože už neměli co znárodnit a zkonfiskovat.
Církev už přibližně 170 let žádný majetek nevlastnila... Jak už bylo řečeno, od vlády císaře Josefa II. byla jen správcem a provozovatelem církevních statků, ne majitelem.
Komunisté církevníky bez náhrady vyháněli z různých staveb a pozemků, které původně využívali, ale v žádném případě jim nemohli nic vyvlastnit!
Není to ostatně poprvé, co církev takto vykřikuje a domáhá se majetku, který jí byl údajně „ukraden“ nějakým státním režimem.
Vždycky to dělá v době, kdy je nepřehledná politická nebo hospodářská situace, nebo když se mění státní zřízení.
Tehdy začne křičet, že chce peníze, majetek – a zase peníze, které ji „byly ukradeny“.
Bylo to v roce 1919, kdy se na prezidentovi Masarykovi domáhala „odškodnění“ za pozemkovou reformu a další údajné ztráty, které „utrpěla“ v důsledku vzniku ČSR.
Bylo to v roce 1945, kdy využila poválečného zmatku a zase chtěla – tentokrát na prezidentu Benešovi peníze za „konfiskaci majetku“ v době války.
Posléze to bylo krátce po „hadrovém puči“ v roce 1989. Ani tehdy však neuspěla. Jen ukázala „zuby“, když určitou chybou v rozhodování tehdejších představitelů, se jí podařilo „uškubnout“ např. bývalý klášter Voršilky v Praze – div jsme při tom nepřišli o kus Národního divadla.
V roce 1998 tehdejší vicepremiér JUDr. Pavel Rychetský požadavky církve prošetřil a vydal prohlášení, že majetek není ve vlastnictví církve. Totéž potvrdila expertiza právníků.
Ale církev to zkouší stále znovu a znovu. Před lety chtěla získat Svatovítskou katedrálu, ale tehdy jí to zase naštěstí nevyšlo.
Ale vida! Současná vláda jim hodlá vyhovět a vydat jí majetek, na který už církev nemá právo zhruba 230 let!
Nestydíte se církevní představitelé, vždyť je to vědomý podvod!
To o sobě tvrdíte, že zastupujete Boha na zemi? Jaký je tento váš Bůh, když strpí vaše hochštaplerství? Když mu nevadilo, že jste po staletí mučili a vraždili jinověrce, konfiskovali jejich majetky – a teď, místo abyste se snažili svoji temnou minulost alespoň trochu odčinit, máte pocit ukřivděnosti a chcete (navíc v době krize) další majetky, na které nemáte právo?
Lidé, tento svět je váš a ne žádných světských nebo církevních chamtivců!
Využívejte Boží dary, které jste dostali – k tomu nepotřebujete žádné církevní zástupce!

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 1. 2012 6:50

"...pouze znárodnili nakradený majetek po staletí." S tímto tvrzením nemohu souhlasit, neboť v církevních stavbách jsou mnohé umělecké poklady, které sponzorovali mecenáši a umělec dostal za svou práci domluvenou odměnu právě od svého mecenáše. Pak oním "zlodějem po staletí" nebyla církev, nýbrž onen mecenáš, který objednal a zaplatil dílo věnované církevnímu objektu? Pokud tedy stát nechce vrátit všechen znárodněný majetek, musí se na jeho ochraně a udržování podílet.

Zobrazit celé vlákno

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

11. 11. 2012 17:53 | Martin Venclů

Slyšte rytieři boží, připravte se již k boji!
https://vencl.signaly.cz/1211/re-biskup-jan-vokal-k
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2012 8:49 | Miroslav Kloz

Podle trivilaniho vypoctu zlozeneho na udajich:
http://snem.cirkev.cz/download/Udaje_cirkev_CR.htm a http://www.novinky.cz/domaci/275370-osobnosti-v-cele-s-jiraskovou-a-havlovou-podporily-restituce.html
vychazi, ze by katolicka cirkev mela na jednoho sveho duchovniho dostat priblizne 50 000 000 Kc.
Pro srovnani, aby stat mohl "vyplatit" jednoho kneze, mus kompletne zrusit ctyrlety rodicovsky privspevek 270 matkam.
Je tohle adkevatni?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2012 15:39 | GeorgeRici

K CÍRKEVNÍM RESTITUCÍM A K ŽEHNÁNÍ ZBRANÍ (moje reakce na Katolicka cirkev _ žehnala zbranim SS.pdf - 208,05 kB)
Problém vidím v tom, že nám zde zbyly po Habsburcích a nacistech pouze komunisty zcensurované, tedy jejich "ideově nezávadné" doklady o majetku církví. Ve skutečnosti, chceme-li poznat pravdu, jak se která historie odehrála, musíme zabrousit až do vatikánských archívů. Z hlediska poctivého hledače historické pravdy je neodpustitelným bolševickým demagogickým laciným lajdáctvím, když se někdo chce opírat o materiály, které předělali nejprve Habsburkové, poté k obrazu svému nacisté a nakonec bolševičtí ideologové. Každý takový materiál však byl veden dvojmo ba přímo až trojmo. Za bolševíků byl z far zavčasu veškerý písemný originální doklad odvezen do vatikánských sejfů, takže pokud někdo chce skutečně spoléhat na tyto demagogické komunisticko-nacistické prolhané záznamy a říkat tomu historie, je bohužel zcela mimo mísu. Co se týká žehnání zbraní: katolické duchovenstvo bylo za nacismu rozděleno, jako ostatně kterákoliv profese a lidé, pracovali i v ní, jak pro Hitlera, tak proti němu. Také katoličtí duchovní umírali gestapu či v koncenstráku nacistům pod rukama, stejně tak později na uranu, ve vězeních či byli různými Pich-Tůmy z STB byli přímo odpraveni, jako v Čihošti. Řadoví věřící, stejně tak jako klér, končili v dolech, byli sledování při mších, šikanováni na pracovištích, zavíráni na psychiatriích a byla vytvořena i Pacem in Terris , bez loajality či zapojení v ní sotva mohli v rudých Čechách prorazit, podobně jako ostatní občané měli volbu jedinou: buď zemřít jako disident nebo se "více či méně jako disident zlomit" , čímž fakticky kredit disidenta vyměnil za svůj normální život a přežití ve spolupráci s STB, SČSP, ROH, SSM, PO SSM, ÚV KSČ, Národní Frontou atd. Všechny tyto poznamenané ksindly by mělo dnes v politice správců a v přímé demokracii nahradit čisté, minulostí nezatížené MLÁDÍ, jinak to potrvá nejméně sedm generací nadřazenosti zákonů Strassburgu, než náš národ dojde k duchovní morální obrodě. Nikdo z kněží a duchovních , když se tzv. žehná zbraň, tak tím nedává souhlas k válce, ke zlu a k zabíjení, nýbrž snaží se požehnáním jakékoliv věci, kterou jí kdokoliv přinese, tedy i zbraně, zajistit, aby zbraň působila v souladu s nejvyššími pravidly Lásky Boží a jednala v souladu s těmito pravidly. Tedy, aby zabíjela, pokud jde o Boží dopuštění (zlovůle člověka, kdy však tato zlovůle pramení z toho, že nám Bůh všem dal svobodu, pokud ji porušíme, zaplatíme mu za to v očistci, podobně jako i nic "nespadne z nebe na zem bez Vědomí Božího", tedy i ten, kdo bude zbraní zabit z Božího Dopuštění, nikoliv Boží Vůle, bude pro něj Bohem připravena věčná kompenzace, která přesahuje naše možnosti pochopení). Žehnání zbraní není tedy žehnáním Božímu Dopuštění, nýbrž Boží Vůli a Lásce, která se má projevit, tedy, zbraň se v rozhodujícím okamžiku může odchýlit, zaseknout, rozbít, netrefit a pod, čímž se naplní ochrana toho, kdo mohl být zabit . Zda vezmeme do ruky zbraň vůbec, zda ji vezmeme a nakládáme s ní sportovně a cvičně, zda vezmeme zbraň do ruky a zabíjíme .... to jsou rozdílné momenty, ve kterých působí Duch Svatý a Milost Boží, ostatně jako v celém našem životě, takže pokud se stavíme do role jednostranných soudců, kteří znají vše a rozumí všemu v otázce Božího Požehnání, chováme se poněkud hloupě z hlediska Věčnosti, která nás mnohonásobně přesahuje a před níž můžeme pouze umlknout, což se každému z nás osobně dříve či později individuálně i stane a teprve potom se ukáže, co je to ona pravá síla a velikost duchovní jednoty nás všech v modlitbě v "Otče Náš" a nikoliv roztříštěnost v nějakém "Otče můj" ... Jsou věci, které nikdy nevysvětlíme, poněvadž nám bude k tomu vysvětlení scházet princip věčnosti v Tady a Teď. Nedohlédneme ani do minulosti, ani do budoucnosti, proto není poctivé "vyřešit" metafyzické otázky tím, že přestaneme hledat jejich odpověď a že si tu odpověď vytvoříme nebo přijmeme takovou, která je nějakým laciným, ideologickým, stranicko-politickým a zkaženým vínem .... poctivý hledač pravdy i té Pravdy Boží vzdává své hledání teprve až na své smrtelné posteli
INSTRUKTIVNÍ DOPORUČENÁ SLEDOVÁNÍ
http://www.youtube.com/watch?v=6htbQyPRSsU - Hranice vzplála - GeorgeRici http://www.youtube.com/watch?v=3RmyFoLvOgg - Václavské náměstí 6.7.2012 http://www.youtube.com/watch?v=o3d_hK6nE30 - Touhy lidí, mnohými "Iniciativami" či jednotlivci v nich dnes i záměrně infiltrátorsky mařené http://www.youtube.com/watch?v=HjMz74tqwMs - Vize budoucnosti
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2012 15:29 | jdenis

Máte pravdu. církve nejsou jen instituce. jsou to především mocenské organizace ovladající své ovečky ve jménu nějakého božstva. Pokud v to někteří lidé věří je to jejich věc a já mám dojem i hloupost. Pokud se podíváme do hystorie, tak právě katolická církev má na svědomí více lidkkých životů než komunisti a fašisti dohromady. Je to hystorický fakt a dnes bohužel velké tabu. Žádná církev nedělá dobročinost zadarmo a z lásky k bližnimu svému. Je to vždy jen kalkul a marketink.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2012 16:40 | htc-artemis

http://www.levicovyprostor.estranky.cz/clanky/cirkev/komentare-k-cirkevnim-restitucim-4.4.2012.html
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2012 20:43

Tak mučedník už by Víťan byl... teď už jenom zázrak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2012 12:31 | Věra

Promiňte, ale církev není jen instituce. Církev jsou hlavně lidé, i když, z právního hlediska, musí mít každá církev svoje IČO a DIČ. Nemluvíme doufám o jedné církvi (ŘK), ale o církvích, kteréžto také přišly o majetky, a stojí ve stejné pozici jako ŘK. Jde především o záchranu nádherného architektonického dědictví, které by bez církve a jejich dobrodinců leckdy nezvniklo. Co se týče pozemků, tak se obávám že vysušovat bažiny jako benediktini už neumíme a udržovat lesy a pole jako jako cisterciáci taky ne. No aspoň nás to naučili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2012 20:11

každému co mo patří,ale jim nic protože všecho stejně nakradli
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2012 12:05 | Marek

S tímto názorem na 100% souhlasím, vystihuje to přesně! A i kdyby stát církvím nic nevrátil, tak si najdou způsob jak se přiživovat na současné společnosti se svou demagogií a blábolem. Dál budou hrabat a hrabat. Za chvíli bude stát sponzorovat kdejakou sektu či jiný zájmový kroužek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2012 14:59 | punťa

Kde získala církev před mnoha staletími svůj majetek, poctivou prací? Dary od ustrašených věřících, panovníků, vždy měla velkou moc. Budeme zase upalovat čarodejnice? Pán Bůh s námi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2012 13:58 | dortik

Rozhodně by se měl majetek,který byl nakraden v době,kterou mnozí ještě pamatují vrátit už jenom proto,aby se vytočili naši nereformovatelní a masovému vrahovi v Severní Korei kondolence posílající soudruzi a my tak mohli sledovat jejich plácání jater v soudružské pospolitosti s VV.V duchu každý za své a obce a města mohli konečně začít vzkvétat a rozvíjet se a to samé vedle nich církve.Vždyť se bude kolikrát vracet doslova ruina.A ve volbách uvidíme jak na to zareagujeme,když se vrátí něco co nám nikdy nepatřilo.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 23:17 | Venas

Stat se s cirkvemi mel majetkove vyporadat uz pred 20-ti lety. Cirkev by uz mohla hospodarit se svym majetkem a stat by ji nemusel financne podporovat. K tomu aby se tak stalo ale v 90-tych letech nebyla politicka a jina vule... No a za levicovych vlad to bylo ztraceny uplne. V dobe pred fin. krizi se tento problem stale odsouval a tak je potreba se s tim vyporadat v dobe ne sice ekonomicky stabilni ale lepsi ted nez se k moci zase dostanou nejaci levicaci a problem se odsunou na vedlejsi kolej......
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 21:58 | Gabriel Pleska

Pár facek za rozkulačné prarodiče máte za tuhle drzost a sprosťáctví u mě. Když odhlédnu od lidských osudů a vezmu to z čistě hospodářského hlediska: to si pište, že z prosperujícího statku byla po čtyřicetiletém hospodaření bolševických loupežníků nepoužitelná ruina. Co sakra chcete za doklady?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2012 20:48 | daflik

Mě vadí ještě jedno. Pokud se vláda vyrovná s církvemi, vrácením majetku, měla by se vyrovnat taky a především se všemi čekateli na vyrovnání. Tedy všemi zemědělci kteří nedostali svůj majetek zpět.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 19:36 | Tomáš

Mám respekt nad jednoduchým a dokonalým podnikatelským záměrem církve. Je to nejlepší obchod lidstva. Obchod se strachem z neznáma a neustálým připomínáním bolesti a utrpení. Z ničeho a se sepjatými dlaněmi k nebi se vybudoval majetek co nemá na světě obdoby. Základ je na důvěřivosti a jednoduchosti masy lidí které se zmanipulují a vnutí se jim předem připravený názor. Samozřejmě každé století patřičně upraven. Ke každé lži trošku pravdy a božská vůle je nevyzpytatelná. Obdivuji jak se zlegalizoval podvod neuvěřitelných rozměrů, jak pozemská bankovka která se objeví v církevní dlani se zázračně promění ve světskou a už na ni nikdo nemůže. Až se podruhé narodím, chci se stát arcibiskupem....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 19:01 | Nespokojený Milda

Chodil jsem jako malý s babičkou do kostela,ale nikdy jsem doteď nepochopil,jak to ten Pánbůh stíhá.Když se někdo proviní tak se vyzpovídá a jede se dál.Dnes je to v naší politice podobné.Už se ani nezpovídají a my jen koukáme jak se z nás stává "banánová republika",kde nikdo nikomu nevěří a většinou jsme spokojeni,žemáme nějaký plat,nebo důchod.Je to opravdu k zoufání. Jen bych rád věděl,kde bude brát ta církev na opravy majetku a kdo bude dělat na pozemcích které dostanou? Jsme holt takový volové kteří si nechají všechno líbit.Chybí tady tvrdá ruka anormální selský mozek. Toť vše -vždyť dokud ještě žijem je všechno OK.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 18:54 | žalobníček

Pokud tady někdo tvrdí,že komunisté rozkrádali tuto zemi,tak je to blb zmanipulovaný propagandou těch,co kradou nyní.Než řekne takovou hloupost,měl by předložit nějaké seriózní podklady.Jinak je to stejné,jako když prohlásím, že bývalý pan prezident byl abstinent.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 18:52 | Bob

Bác! A je to tady - to jsem nevěděl a se mnou i 99% národa vč. poslanců.A ti o tom mají hlasovat. Nejlepší by bylo prosadit (a poslance na to upozornit) veřejné hlasování s následným uvedením v novinách a na weu jak který poslanec hlasoval. Myslím, že někteří by si ten svůj hlas hodně zvažovali i s ohledem na možnou příští volbu do parlamentu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2012 17:19 | Slávka

Nemám nic proti tomu,aby se cirkvi navrátilo to,co bylo (bylo-li)odebráno.Vadí mi,že vláda nemá jasno,z čeho to bude vyrovnávat.Jestli má k tomu sloužit opět jen zvýšování DPH,protože ve své neschopnosti není schopná přijmout jiná navrhovaná řešení,je to další ze zlotřilostí,které vláda koná.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2012 17:08 | Pavel

Každý z nás by měl vědět, že církev zbohatla na ůkor jiných.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Březina

podnikatel, Best

Ivan Langer

politik a podnikatel

Tomáš Březina
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services