Očima expertů: Vyplatí se investovat do zlata?

Přečtěte si, jak se na současnou zlatou investiční horečku dívají členové NERVu Jan Procházka a Jiří Weigl, ředitel české pobočky Transparency International David Ondráčka, podnikatel Tomio Okamura a další zajímavé osobnosti ze světa nejen ekonomiky a byznysu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 9. 2011 10:57, Petr

Jediný expert v tomto článku je soukromý investor pan Dvořák, všichni ostatní tu jen koírují informace z médií, aby náhodou národ nezbohatl. Takže to jsou opravdu 'experti'. Ať se zlatý standard vrátí nebo ne, stejně je zlato a stříbro nadále ideální dlouhodobou investicí. Ovšem musíte kupovat nejvyšší ryzost a sledovat likviditu různých značek. Takže nekupovat ledajaké stříbro a zlato. Je logické, že většina lidí řekne, že zlato je nevýhodné. Až bude většina říkat, že zlato je super, tak už bude dávno za vrcholem a my inteligentní lide, kteŕí jsme ho nakupovali již dnes, si už budem mnout ruce nad krásnými částkami na našich účtech, které pokud možno ihned investujeme do dalších v budoucí době výhodných instrumentů.

Nikomu to necpu jako dogma. Prostě se vzdělávejte pokud možno jinde než ve školách. Ve škole vůbec neznají ekonomické cykly, historii inflace, která byla již ve starověkých Aténách, proč vůbec inflace existuje, apod.. Pokud náhodou někde v ČR existuje učitel, který na státní škole či univerzitě své žáky takto podrobně a smysluplně vzdělává, pak má mé nejvyšší sympatie. Kdyby toto lidé chápali, pak nemusí číst články tzv. Expertů :-)

PS: pro ty, co říkají, že kovy jsou dnes nevýhodné mám otázku? Kolik z vás má majetek bez úvěru ve svém soukromém vlastnictví, který k dnešnímu datu přesahuje alespoň hodnotu 20 000 000 Kč? Vsadím se, že drtivá většina z Vás se do této skupiny neřadí. Ti co se tam řadí, mají své metody, které se mohou od mých lišit, což je v pořádku. Nicméně VY, co do této skupiny nepatříte, se laskavě zamyslete nad tím, jací jste investoři.

+64
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 9. 2011 20:55, Pawel

Tedy větší blábol než tuto reakci jsem už dlouho nečetl. Za prvé mě fascinuje, když chudák kritizuje bohatého, že nerozumí investicím, to mě vždycky pobaví. Za druhé nechápu, co je na diamantu nelikvidního a za třetí to srovnání do velikosti s krabičkou od sirek je super, ale je vidět, že jste zlato ani diamant v ruce nikdy nedržel. Dedukce slitků a mincí, je úplně stejný blábol. Obchoduji se zlatem, stříbrem i diamanty dlouhé roky, tak mi prostě nedalo, na to nereagovat. Doporučení: Čtěte, vzdělávejte se a pak se vyjadřujte. Děkuji

Zobrazit celé vlákno

-55
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)

31. 1. 2018 20:52 | Lenka

No jo, co člověk to názor. Já si o zlatě četla třeba na těchto stránkách: http://www.top-gold.cz/. Jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2011 15:25 | BBB

Ano, to je mezi námi investory ověřená jistota. Největší naleziště zlata jsou v Rumunsku a zpracované lze nakoupit na odpočívadlech za velmi rozumnou cenu. Bohužel je tam nějaká daň, protože se nejedná primárně o investiční zlato.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2011 20:06 | Logika

Pokud by někdo chtěl 1kg zlata, který by měl mnohem větší rozměry, určitě se najde třeba někde na dálničním odpočívadle nějaký zahraniční šikula, který mu takové zlato nabídne za peníze "na benzín".
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2011 10:13 | Pepox

Abych Vás ušetřil zbytečného měření, našel jsem speciálně pro Vás web, kde si můžete ověřit, jaké rozměry má kilová cihla zlata: http://www.silverum.cz/zlate-cihly-johnson-matthey-1-kilo-p-12.html
Váha: 1 kg (32.15 tr. oz) Rozměry: 117×54×8 mm
Myslím, že jsem měl pravdu, když jsem tvrdil, že kilo zlata má podobné rozměry jako krabička cigaret. Takže čtení a vzdělávání doporučuji já Vám. Začnětě u sebe!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2011 9:57 | Pepox

No, pokud si myslíte, že za měsíc nebo dva bude opravdu po všem a nastane klid a mír na Zemi, tak to Vám mohu pouze popřát hodně štěstí. Je to sice trochu naivní představa, ale jak píšete, každý právo na svůj názor...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2011 9:54 | Pepox

Pawle, Pawle... když už někomu doporučujete čtení, možná byste měl začít nejprve Vy sám u sebe a v první řadě se naučit ČÍST!!! V mém příspěvku skutečně není nic o žádných "sirkách", jak jste Vy napsal. Pokud máte doma kilo zlata, můžete přeměřit jeho rozměry a všem se nám zde s nimi pochlubit, abychom věděli, že skutečně nejste člověk, který "obchoduje dlouhá léta se zlatem, stříbrem i diamanty". Prosím Vás, hlavně se zde neztrapňujte. Kdybyste s výše uvedeným skutečně obchodoval, tak totiž se mnou budete jedině souhlasit! Diamanty jsou opravdu proti zlatu a stříbru velice nelikvidní. Co se týká menších slitků a mincí, prosím o vysvětlení, v čem podle Vás nemám pravdu. Nebo jste prostě měl pouze potřebu nás všechny ohromit tím, že obchodujete s kovy a diamanty? Pane, začněte sem sázet argumenty, nebo laskavě mlčte a nepleťte se mezi dospělé. Děkuji.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2011 20:55 | Pawel

Tedy větší blábol než tuto reakci jsem už dlouho nečetl. Za prvé mě fascinuje, když chudák kritizuje bohatého, že nerozumí investicím, to mě vždycky pobaví. Za druhé nechápu, co je na diamantu nelikvidního a za třetí to srovnání do velikosti s krabičkou od sirek je super, ale je vidět, že jste zlato ani diamant v ruce nikdy nedržel. Dedukce slitků a mincí, je úplně stejný blábol. Obchoduji se zlatem, stříbrem i diamanty dlouhé roky, tak mi prostě nedalo, na to nereagovat. Doporučení: Čtěte, vzdělávejte se a pak se vyjadřujte. Děkuji
-55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2011 20:22 | mai

Každý máme svůj názor a já ti ho neberu.Na cenu zlata má nyní vliv současná krize EU a USA.Jak dlouho tato panika a turbulence mohou trvat? Možná měsíc,dva,ale určitě ne roky.Zlato bylo chápáno vždy jako uchovávatel hodnoty nikoli jako investiční aktivum.Až krize odezní,začnou se investoři vracet k akciím a možná i částečně opouštět zlato.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2011 18:45 | Pepox

Ano! Přesně něco podobného potkalo stříbro v květnu t.r.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2011 18:42 | vlk

mai
omyl velký propad pře d 10-ti dny byl způsoben technickou , nikoli ekonomickou nebo psychologickou příčinou. Správce komoditní burzy zvedl garanci za obchodovaných 100 uncí zlata o 27%. Takže obchodníci prostě museli vyprodávat pozice, aby vykryli své pozice. Nic víc , nic méně. Podobně jako poslední pokles. Ten byl zas e způsoben akcí SNB, která zafixovala kurs švýcara na euro. Ostatně, rychlé zotavení cen téměř zpět na původní úrovně mluví jasně. Ano, jendou drastická korekce na zlatě bude. J e ovšem otázka, z jaké to bud e úrovně. A osobně velmi pochybuji, že se to stane z 2 tisíc nebo nějaké takové hodnoty. Spíše, pokud padne Řecko a o tom už pochybuje málokdo, uvidíme růst cen žluťáka , o kterém se nám ani nezdá. To teprve bude rally.
Jen na okraj - ano klidné a nevzrušivé ceny na zlatě byly asi dvacet let. ovšem přesně v těch letech, kdy západní svět ztratil zdraví rozum a začal s vůj růst financovat nesmyslným zadlužováním. Zlato naopak začalo růst v okamžiku, kdy si svět tento dluh uvědomil. předpokladem propadu zlata na ceny okolo 1000 USD je , aby zadlužení zemí kleslo na úroveň, , resp. pod úroveň jejich dluhu, která byla v těch dobách kdy unce stála 1 k USD. Chci vidět někoho, kdo věří t omu, že to je možné.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2011 18:37 | Pepox

No jo, tyhle Tvoje "korelace" a "očekávání"... ty Ti opravdu hodně pomůžou...
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2011 18:29 | Pepox

Největším investičním "expertem" je Okamura. On by si koupil raději nelikvidní diamant, protože je lehčí a menší než kilo zlata. Tatar. Mimochodem kilo zlata má přibližně podobnou velikost jako krabička cigaret. Kvalitní diamant je a) velmi komplikované koupit, protože jako laik si můžete také koupit diamant průmyslový b) v diamantech se musíte hodně hodně hodně dobře orientovat, protože není diamant jako diamant - záleží na brusu atd. c) diamant je poměrně málo likvidní, tzn. budete jej v případě potřeby prodávat hodně dlouho. To u zlata nehrozí a myslím, že pár kilo zlata na cestě za štěstím v jiné zemi unese každý. Navíc můžete koupit menší mince nebo slitky, kterých se v případě potřeby zbavíte snáze.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2011 18:29 | mai

Na otázku,zda-li nyní investovat do zlata já odpovídám NE.Korelace k dolaru je celkem spolehlivá a k dalšímu oslabení dolaru ještě zřejmě dojde,jenže kurz dolaru není tím,co dnes žene cenu zlata na další maxima. Za růstem v poslední době stojí strach,hledání bezpečného aktiva,obavy o ekonomiku EU apod.Co se stane,pokud se objeví sebemenší náznak uklidnění na trhu jsme byli svědky již minulý měsíc.Zlato dokázalo propadnout o 10% během dvou dnů.To mi nepřipadá vůbec jako bezpečný přístav.Je za tím jen strach a panika.Cena zlata se může dostat na 2000USD,tam očekávám silnou resistenci a je otázkou,jak tuto cenu trh vyhodnotí.Další vývoj v EU a USA bude klíčový a vzhledem k selskému rozumu,který se snažím používat mi nepřipadá pravděpodobný bankrot Španělska,Itálie,konec eura atd.Očekávám zklidnění na trhu v horizontu půl roka.Cena zlata se může potom vrátit k hodnotám 1000-1500USD.
-33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2011 11:30 | vlk

V podstatě souhlasím s tím, co napsal přede mnou Petr. Byly poptáni pouze dva lidé, kteří jsou evidentně investičně a reálně na trhu. Ted y pánové Dvořák a Procházka. Procházka z Cyrrusu na férovku přiznal, že zlato ho nebere. To je ok. Že jeho svět jsou akcie a podobné instrumenty. Pan Dvořák argumentuje naprosto logicky a staví na faktech. A to nevyjmenoval ten naprosto zásadní - totiž, že lidé utíkají do zlata , protože přestávají věřit systémua zejména těm, co jej řídí. A na tom s enic nezměnilo. naopak - krize s e evidentně prohlubuje. Dluhy rostou. A s nimi roste i pravděpodobnost řešení dluhové pasti vysokou inflací.
Tomio Okamura se podle mne plete ve svých odhadech. Je zajímavé, že u zlata vidí bublinu, ale jinak, když píše o stavu společnosti , vidí zcela přesně, jak se zhoršuje. Podle mne tedy v jednom případě mluví hot, v druhém čehý. Bavit s e o geniích typu Mach neb Weigl nemá smysl. To jsou prostě tlachalové a trubky názorů svého pána. A Mach je opět, jako vždycky, za komika. ten sice vždycky, když jd eo Euro EU nebo naše problémy vřesně ví jak na to. Ale když jde o názor na t¨zásadní ekonomickou kategorii, tak najednou nemá co říci. Prostě komický tlachal.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2011 10:57 | Petr

Jediný expert v tomto článku je soukromý investor pan Dvořák, všichni ostatní tu jen koírují informace z médií, aby náhodou národ nezbohatl. Takže to jsou opravdu 'experti'. Ať se zlatý standard vrátí nebo ne, stejně je zlato a stříbro nadále ideální dlouhodobou investicí. Ovšem musíte kupovat nejvyšší ryzost a sledovat likviditu různých značek. Takže nekupovat ledajaké stříbro a zlato. Je logické, že většina lidí řekne, že zlato je nevýhodné. Až bude většina říkat, že zlato je super, tak už bude dávno za vrcholem a my inteligentní lide, kteŕí jsme ho nakupovali již dnes, si už budem mnout ruce nad krásnými částkami na našich účtech, které pokud možno ihned investujeme do dalších v budoucí době výhodných instrumentů.
Nikomu to necpu jako dogma. Prostě se vzdělávejte pokud možno jinde než ve školách. Ve škole vůbec neznají ekonomické cykly, historii inflace, která byla již ve starověkých Aténách, proč vůbec inflace existuje, apod.. Pokud náhodou někde v ČR existuje učitel, který na státní škole či univerzitě své žáky takto podrobně a smysluplně vzdělává, pak má mé nejvyšší sympatie. Kdyby toto lidé chápali, pak nemusí číst články tzv. Expertů :-)
PS: pro ty, co říkají, že kovy jsou dnes nevýhodné mám otázku? Kolik z vás má majetek bez úvěru ve svém soukromém vlastnictví, který k dnešnímu datu přesahuje alespoň hodnotu 20 000 000 Kč? Vsadím se, že drtivá většina z Vás se do této skupiny neřadí. Ti co se tam řadí, mají své metody, které se mohou od mých lišit, což je v pořádku. Nicméně VY, co do této skupiny nepatříte, se laskavě zamyslete nad tím, jací jste investoři.
+64
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2011 10:12 | Miroslav Piták

Přestože zastávám názor, že zlato na současných hodnotách není levné, do bubliny má rozhodně daleko. Stále existuje spousta důvodů pro značný růst.
1) Porovnáme-li růstový trend zlata s více než 20-ti historickými případy akciových indexů nebo komodit, na kterých vznikla bublina, bude se nám růst zlata od roku 2001 vzdálený od tvrzení, že vznikla bublina.
2) vezmeme-li v úvahu tvrzení zlato = peníze a porovnáme-li stávající situaci s historií v USA až 150 let zpátky (disponuji daty od roku 1860) a spočítáme krytí dolaru zlatem, blížíme se teprve ke spodní hranici krytí dolaru zlatem z dob zlatého standardu.
Jen pro informaci: Zlatý standard neznamená, že všechny peníze v ekonomice měřené měnovými agregáty M1,M2 nebo M3 jsou kryty zlatem. V dobách zlatého standardu se krytí počítalo poměrem hodnoty zlatých rezerv k celkovým penězům.
Celkové peníze = oběživo + peníze držené vládou + peníze držené centrální bankou
Na konci prvního pololetí 2011 byly celkové peníze USA cca 1200 mld. USD v porovnání s výší měnového agregátu M1 1950 mld. USD a M2 9100 mld. USD
3) Mohly bychom porovnat poměr ceny komodit a zlata ve více než 100 leté historii a opět bychom se dozvěděli, že zlato bublina není.
Bohužel zde není prostor k publikování grafů, které by potvrzovaly má tvrzení.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2011 7:32 | eďa

Do zlata se nevyplatí investovat, páč zlatý standard se už nevrátí, není to možné s ohledem na množství nekrytých bankovek, resp. krytých zápornou hodnotou -dluhem. Kam se vyplatí investovat je spotřební koš -potraviny, paliva, elektřina, eventuálně pro ty starší a nemocné ještě léky. Do jiných investic jakožto daní, odvodů, a poplatků nikoliv, páč jde o ryze ztrátové investice.
-35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Martin Roman

manažer, ČEZ

Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services