Uvítali byste možnost vykoupit se z práce?

Jen málo zákonů vyvolává takové emoce jako chystaná novela zákoníku práce. Bude moci například zaměstnavatel propustit zaměstnance bez udání důvodu? Zvláštně působí i jiné chystané změny, třeba možnost zaměstnance vykoupit se z práce a nebýt tak vázán dvouměsíční výpovědní lhůtou.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 2. 2011 11:57, sarinecka

je vidět, že pány ministry vůbec nezajímá, proč lidé ze zaměstnání odcházejí. Pokud budu mít v zaměstnání dobré prostředí, podmínky a mzdu, kterou si za svou dobře odvedenou práci zasloužím, pak nemám důvod odcházet. Pokud chce ale šéf 100% odvedenou práci za almužnu (a to je v dnešní době holá skutečnost, neboť zaměstnavatelé hřeší na nezaměstnanost a lidé musí živit rodinu, děj se co děj), tak není divu, že to tady vypadá, tak jak to vypadá. Nejsou tu žádné sociální jistoty- není jistota práce, není jistota, že mi vůbec za odvedenou práci zaplatí-pokud se budu soudit-trvá to neuvěřitelně dlouho,(ale žít musím pořád z něčeho), není jistota, že po mateřské vám vezmou dítě do školky(kapacitně nestačí) a není ani jistota, že když do té školky dítě dáte, že vás někdo bude chtít zaměstnat. Dneska s tím zaměstnavateé vydupávají-za hodně práce málo peněz, nechtějí vám dát pracovní smlouvu, ale dohodu-je to pro ně výhodnější, ale my zaměstnanci jsme na tom biti-nepočítá se nám to v případě ztráty zaměstnání, pro výpočet podpory, abychom vůbec přežili.
Máme sice údajnou demokracii, ale taky strašný chaos, nepořádek,... a nechci ani říci, co více. Na komunisty se nadává, ale mladé rodiny měli alespoň základní jistoty-práce, mzdu, výhodnější bydlení, půjčky-a věřte, že to je pro rodinu ten pravý odrazový můstek-pokud se tu mají rodit další děti. To, co dnes postrádají politici, ale i lidé, kteří ztrácí ohleduplnost, vstřícnost, porozumění a hlavně lidskost, já nazývám totálním úpadkem naší společnosti-české

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 12. 2010 19:21, jarda

To mělo být už dávno, kvůli 2 měsíců jsem přišel o vyhodnější práci a teď se jenom trápím, nýbrž musím dělat cokoliv, abych si vydělal na chleba.

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

18. 1. 2012 1:36 | Katka

Souhlasím s nakopil. Myslím, že je výhodnější pro obě strany vyřešit to dohodou. Je zbytečné pokud si člověk najde lepší místo, nebo ho láká jiná práce, aby čekal 2 měsíce ve výpovědní lhůtě a viděl, jak to místo obsadí někdo jiný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 2. 2011 21:12

propouštime tě z tohoto světa
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2011 11:57 | sarinecka

je vidět, že pány ministry vůbec nezajímá, proč lidé ze zaměstnání odcházejí. Pokud budu mít v zaměstnání dobré prostředí, podmínky a mzdu, kterou si za svou dobře odvedenou práci zasloužím, pak nemám důvod odcházet. Pokud chce ale šéf 100% odvedenou práci za almužnu (a to je v dnešní době holá skutečnost, neboť zaměstnavatelé hřeší na nezaměstnanost a lidé musí živit rodinu, děj se co děj), tak není divu, že to tady vypadá, tak jak to vypadá. Nejsou tu žádné sociální jistoty- není jistota práce, není jistota, že mi vůbec za odvedenou práci zaplatí-pokud se budu soudit-trvá to neuvěřitelně dlouho,(ale žít musím pořád z něčeho), není jistota, že po mateřské vám vezmou dítě do školky(kapacitně nestačí) a není ani jistota, že když do té školky dítě dáte, že vás někdo bude chtít zaměstnat. Dneska s tím zaměstnavateé vydupávají-za hodně práce málo peněz, nechtějí vám dát pracovní smlouvu, ale dohodu-je to pro ně výhodnější, ale my zaměstnanci jsme na tom biti-nepočítá se nám to v případě ztráty zaměstnání, pro výpočet podpory, abychom vůbec přežili. Máme sice údajnou demokracii, ale taky strašný chaos, nepořádek,... a nechci ani říci, co více. Na komunisty se nadává, ale mladé rodiny měli alespoň základní jistoty-práce, mzdu, výhodnější bydlení, půjčky-a věřte, že to je pro rodinu ten pravý odrazový můstek-pokud se tu mají rodit další děti. To, co dnes postrádají politici, ale i lidé, kteří ztrácí ohleduplnost, vstřícnost, porozumění a hlavně lidskost, já nazývám totálním úpadkem naší společnosti-české
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2010 9:36 | drazcik

Souhlasím s Nakobylem. Z vlastní zkušenosti vím,že když jsem měl člověka,který mi dal dvouměsíční výpověď,tak ty dva měsíce byli naprosto zbytečné. Věnoval se přípravám do druhého zaměstnání a hlavně se mu nechtělo ke mně do práce. A navíc pokud dostal menší odměny,tak mně obviňoval,že to je za to,že je ve výpovědi. Neslyšel na argument,že jeho produktivita je na 50%. Proto jsem raději ukončoval dohodou,pokud zaměstnanec měl už domluven nástup do další práce. Určitě si neumím představit,jak by mělo probíhat vykoupení .. :-) Člověk který má 18 000,- hrubého .... No to opravdu nevím. Nový člověk se učí cca. 2 měsíce. Tak by mi měl ,,bývalí,, zaměstnanec zaplatit školící dobu nového zaměstnance?? Blbost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 12. 2010 17:19 | Míra

Bylo by dobré, aby podmínky obou stran, zaměstnavatele i zaměstnance, byly rovnocenné. Aby i zaměstnanec měl možnost se "zbavit" zaměstnavatele stejně snadno, jako se zaměstnavatel bude moci zbavit svého zaměstnance. Dle mého názoru tento zákon nakonec v navrhované formě neprojde, protože bankovní lobby financující hypotéky patrně "vysvětlí" politikům, že rizikovost portfolia hypoték napříč trhem by se extrémně zvýšila ze dne na den. Výpověď bez udání důvodů je jen další nesmysl z dílny politiků, kteří ve skutečnosti nikdy pořádně nepracovali. A ve sněmovně je jich hodně. Já osobně jsem pro možnost vykoupení se. Vždy jsem pořádně makal a zaměstnavatelé si mě vážili. Možnost se vykoupit by byla skvělá. Vynikající způsob vyjednat si vyšší plat. Zaplať nebo jdu. Vydělá na tom ale jen ten, kdo opravdu maká a je cenný pro firmu. Méně progresivní zaměstnanci budou naopak dělat za méně než dnes. Sumasumárum : vyšší flexibility na trhu práce povede k vyšším platovým rozdílům.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 12. 2010 12:06 | Kertag

Je mi líto, ale nevíte, o čem mluvíte. Vyhodit zaměstnance je dost velký problém, je třeba dodržet zákonný postup a ten trvá v podstatě rok, pokud nejde o hrubé porušení. A soudy kupodivu většinou vyhrávají zaměstnanci / z více než 70 %/. Mimochodem, paragraf 53 už dávno neexistuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 12. 2010 9:57 | Hansan

Pane bože pomoz, naši politici řeší blbosti bez znalosti jak to skutečně je. Zaměstnanec si najde lepší flek, vybere co největší zálohu a prostě do práce další den nepřijde. Nová firma ho přechodně zaměstná na dohodu. Pár dní mu budu vyhrožovat, platit zdravotní, které z něj nedostanu, tak jej propustím. Novému zaměstnavateli je šumafuk dle jakého §ZP jsem jej propustil.Řešit nějaké vykoupení je neuvěřitelná neinformovanost politiků. Soudit se o náhradu se zaměstnancem je rada knížecí. Mam dojem, že takový soudní proces se ještě nekonal. Tedy další z mnoha hloupých zákonů této země.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 19:21 | jarda

To mělo být už dávno, kvůli 2 měsíců jsem přišel o vyhodnější práci a teď se jenom trápím, nýbrž musím dělat cokoliv, abych si vydělal na chleba.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 19:02 | Slávka

Plně se ztotožňuji s panem Romanem.Podat výpověď musí mít rovnocenně i zaměstnanec a bez jakýchkoliv sankcí.Z čeho se má vykupovat? Zavání mi to středověkými odpustky. Jak naloží zaměstnavatel s výkupným? Zaplatí lépe náhradního pracovníka nebo strčí do kapsy? Čím se tento návrh liší od korupce - tím,že ho ho posvětíme zákonem?Připadá mi to nehorázné.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 16:50 | Jaroslav 608 978 999

Zvláštní, jak často vzniká potřeba zbytečně diskutovat a "řešit". Propouštět zaměstnance bez udání důvodu je naprostý nesmysl a prasárna, proto není třeba na toto téma ani diskutovat. To, že se naši zákonodárci něčím takovým vůbec zabývají, signalizuje jejich neschopnost. Možnost "vykoupit se z práce" je určitě zajímavé téma, myslím, že za podmínek oboustranně přijatelných, se jedná o rozumné řešení, i když své uplatnění nalezne jen ve vyjímečných případech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 15:19 | Roman

Dobry den, jsem pro, at firmy dostane moznost propoustet zamestnance ihned - ale at ma tu moznost i zamestnanec, odejit hned a bez udani duvodu. Aby to bylo vyrovnane pro obe strany. Pak teprve nastane hukot v pretahovani kvalitnich zamestnancu....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 12:32 | Moris

a tímto se baví páni ministři
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 11:51 | Fillip

Když budu chtít odejít "na hodinu", tak hrubě poruším pracovní kázeň. Dám si pozor, abych nečelil trestnímu stíhání (třeba nerozbiju říďovi pusinku) a pak můžu jít. Jen je třeba najít ten správný důvod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 9:15 | exekuce

Novela zákoníku práce dávno v praxi funguje, vždyť zaměstnavatel má tolik možností jak zaměstnace vyhodit na hodinu podle § 53. Prostě si důvod vymyslí a lze počítat, že české soudy budou hájit práva silnějšího, konec konců proto jsme zvonili v listopadu 89. Na zaměstnance -chudáky musí být přísnost.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 5:42 | nakobyl

Vykoupit - proč ne.Ten kdo na to má a bude chtít utéci za lepším,tak pánovi zaplatí.A pro ty je tenhle návrh udělán.Ale většina se bude řídit ve smyslu konce článku - být v práci co nejdéle,protože pak je černá díra. Ale já osobně za svoji praxi to vždy řešil dohodou bez výpovědní lhůty.Chceš jít,tak jdi,ale už se nevracej.Ty dva měsíce by jsi byl myšlenkami stejně jinde,tvoje práce by stála za dvě věci a v konečném výsledku by to byla ztráta pro oba.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2010 0:40 | Velký šéf

Tak nám paní Nováková chcete zítra odejít? Nerad se s Vámi loučím, jste jedna z nejlepších pracovic v našem podniku a velmi těžko budu za vás hledat náhradu. Vím, 200.000 mi asi nedáte, tak mi bude stačit 40.000 výpověďného a zítra už nemusíte chodit.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Jaroslav Vostatek

ekonom

Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Jaroslav Vostatek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services