Vítězem ankety o nejzajímavější bankovní pobočku se stala pobočka České spořitelny v Rytířské ulici v Praze. Hlasující čtenáři internetového magazínu Peníze.cz jí dali 37 procent všech hlasů a nominovaná pobočka sklidila i nejvyšší pozornost čtenářského zájmu. „Proti majestátnosti těchto historických prostor nemají ostatní zástupci šanci. I když jsou nové, pěkné a moderní. Je to nádherný architektonický skvost,“ napsal v diskusi jeden z hlasujících. Vyjádřeno v číslech, když měli čtenáři zhodnotit, jak se jim konkrétně tato pobočka líbí, 92 procent z více než 1100 čtenářů uvedlo, že se jim velmi líbí.
Druhou příčku obsadila pobočka ČSOB v Chodově u Karlových Varů , pro kterou hlasovalo 20,61 procenta čtenářů. Je zároveň dokladem toho, že se bankám vyplácí být co nejblíže zákazníkům i v menších městech a obcích. Čtenáři, kteří hodnotili samostatně vzhled této pobočky se v 67 procentech případů shodli, že se jim velmi nebo docela líbí.
Na třetím místě skončila Citibank s pražskou pobočkou na Vinohradech. Obdržela téměř pětinu hlasů. Čtenáři oceňovali její moderní a čistý design, ale i odbornost a profesionalitu bankéřů, kteří v ní působí. Nadpoloviční většina z více než dvouset čtenářů, kteří ohodnotili i vzhled této konkrétní pobočky, uvedla, že se jim velmi nebo docela líbí.
Na čtvrté příčce s necelými 12 procenty hlasů skončila pobočka Raiffeisenbank umístěná v centrále banky na pražském Pankráci v budově City Tower. Hlasující oceňovali její prostorové uspořádání i barevnost. Citrónová žluť, která je pro tuto banku typická, je nejspíš dobrá volba. U klientů vyvolává pocit, jakoby v bance svítilo pořád slunce, a to jak na klienty, tak i jejich peníze, napsala v diskusi Jiřina Pešková. Zajímavé nicméně je, že když měli čtenáři posoudit samotně vzhled pobočky Raiffeisenbank, nadpoloviční většina z více než dvou set čtenářů uvedla, že se jim vůbec nebo moc nelíbí.
Ostatní bankovní pobočky již dostaly v hlasování menší počet hlasů a to v rozpětí od jednoho do čtyř procent.
Seriál nejspíš zaujal i samotné zaměstnance jednotlivých bank. Byl příležitostí porovnat, s jakou filosofií buduje pobočkovou síť ostatní konkurence a co lze v péči o klienta i samotné zaměstnance banky vylepšit a doladit. V celkovém hlasování ale jasně převládly klientské hlasy, kdy klienti vyjadřovali i své názory na to, co by se dalo v pobočkách změnit a jaké služby by mohly banky dále zkvalitnit.
Všechny banky se shodují v tom, že i přes rozvoj internetového bankovnictví je pro ně velmi důležitý osobní kontakt s klienty. Do rozvoje pobočkové sítě se ale nyní snaží investovat uvážlivěji a po pečlivých ekonomických propočtech. Moderní pobočková síť musí být pro ně rentabilní a pro klienty co nejvíce přístupná. Dobrou zprávou je rovněž to, že se banky snaží upravovat provozní dobu své pobočkové sítě podle potřeb klientů.
Co si myslíte o českých bankovních pobočkách? Podělte se o názor.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
3. 7. 2009 10:56, STELLA
Cloud nr.9 nejspíš netrpí přílišnou loajalitou ke svému zaměstnavateli. Navíc to nevypadá, že mu/jí ČS dala k hlasování příkaz. Je mi ho/jí opravdu líto: chudáček, co mu/jí to ta zlá spořitelna udělala...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.