Ranní přehled 16/03: Zentiva, Orco, CME

Zprávy z finančních trhů, 16. 3. 2009 08:39
Index PX: 669,3 bodu (+2,2 % d/d), objem: 1 452 mil. Kč.
Zentiva: Neutrální zpráva (Analytik: Milan Vaníček) Dle Hospodářských novin Sanofi-Aventis po uplynutí dobrovolné nabídky převzetí nakoupila cca 1 mil. akcií Zentivy, a tak ke 12. březnu měla v Zentivě 97,72% podíl (po vypořádání dobrovolné nabídky držela 94,2% podíl). Dle holandského práva Sanofi-Aventis nevzniká povinnost učinit dodatečnou nabídku převzetí.
Nicméně protože Sanofi-Aventis přesahuje zákonnou hranici více než 95% podílu, chce v nejbližší budoucnosti zahájit proces vytěsnění minoritních akcionářů s cílem následně vyřadit akcie Zentivy z obchodování na pražské a londýnské burze.
Nákupy Sanofi-Aventis stály pravděpodobně za růstem ceny akcií Zentivy v minulém týdnu.
Orco: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Podle francouzského regulatorního orgánu (AMF) se největším akcionářem Orco stala Prosperita investiční společnost, a.s., která k 3. březnu vlastnila 5,02 % akcií Orca, které nakoupila na volném trhu.
Dle Hospodářských novin Prosperita IS předpokládá, že by svůj podíl mohla dále navyšovat v závislosti na hospodářské situaci ve světě a v Orcu.
Nákup akcií vnímá Prosperita IS jako dlouhodobou investici, přičemž chce Orcu pomoci při strategii a restrukturalizaci. Proto chce Prosperita IS požádat o nominaci svých zástupců do některých orgánů Orca a jednat se společností o spolupráci. Předpokládáme, že Prosperita IS bude mít díky svému podílu výrazný vliv na rozhodování valné hromady Orca, která se koná 30. dubna.
CME: Negativní zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Podle TNS SK (nezávislá agentura pro výzkum mediálního trhu) hrubé výdaje (bez započítání slev aj.) na TV reklamy na Slovensku klesly v lednu meziročně o 57 % na 31,9 mil. EUR (ze 74,3 mil. EUR za 1/2008). Důvodem je větší opatrnost inzerentů na počátku roku s tím, jak někteří stále ještě nemají určenu konečnou výši marketingového rozpočtu.
U ostatních médií výdaje přinejmenším stagnovaly, což je překvapivé.
Přestože lednová statistika může být dost zavádějící kvůli vyčkávání inzerentů, za celý rok lze očekávat pokles reklamních výdajů.

Zdroj:    ATLANTIK
Partners Financial Services