Levnější povinné ručení – maximálně o dvacet pět procent pro řidiče, kteří najezdí míň než osm tisíc kilometrů ročně – dosud nabízela pouze pojišťovna UNIQA. Řidiči, kteří chtějí slevu využít, si ale musí nechat do auta nainstalovat speciální systém, pomocí kterého pojišťovna ujeté kilometry měří. Kromě počítání kilometrů pak slouží SafeLine pojišťovny UNIQA také k lokalizaci odcizeného auta a pomáhá i při nehodě – nárazové čidlo přenáší signál o havárii na dispečink asistenční služby, která zorganizuje pomoc.
Podobný systém nedávno představila tuzemským pojišťovnám norská společnost Telemotix. Krabička, kterou instaluje do automobilů, ale nemá pomáhat při bouračce nebo krádeži. Sleduje především styl a bezpečnost samotné jízdy – zkoumá, jak často řidič brzdí, zrychluje nebo překračujete povolenou a rychlost. Řidiči, jejichž jízdu systém vyhodnotí jako bezpečný, by pak mohli získat slevu na povinné ručení.
Pojišťovna Allianz ale přichází s vlastním řešením, které se obejde bez Velkého bratra. Jak konkrétně by mělo nové povinné ručení od Allianz fungovat?
Sleva na základě najetých kilometrů
Zatímco současná praxe cenově zvýhodňuje zejména majitele aut z menších měst a také řidiče, kteří nebourají, nové povinné ručení od Allianz potěší všechny, kteří na silnicích tráví minimum času. „Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby si sami sazbu upravovali. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
V praxi si řidiči, kteří nové povinné ručení od Allianz využijí, zvolí tarifní variantu podobně jako při platbě za elektřinu či plyn. Při sjednání smlouvy jednoduše odhadnou, kolik kilometrů ročně najedou a na základě toho dostanu slevu:
- 40 procent při ročním nájezdu do 5000 kilometrů
- 30 procent při ročním nájezdu do 7500 kilometrů
- 20 procent při ročním nájezdu do 10 000 kilometrů
- 10 procent při ročním nájezdu do 12 500 kilometrů
Jednou za rok pak s pojišťovnou zúčtují, a pokud se ukáže, že najezdili míň, pojišťovna jim část peněz vrátí. V opačném případě řidič rozdíl doplatí a na další rok si nastaví vyšší tarif.
Stačí fotka tachometru
Řidiči, kteří nabídku využijí, nebudou muset do auta instalovat žádné speciální zařízení – postačí fotka tachometru. Pojišťovna je podle ředitele oddělení právního a vyšetřování Ludvíka Bohmana dobře připravena na klienty, kteří by se chtěli pokusit o podvod. „Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky budou velké,“ tvrdí Bohman. Pojišťovna mimo jiné spolupracuje s firmou CEBIA, která se zaměřuje na prověřování původu a historie vozidel. Do její databanky se sbíhají informace z dvou tisíc míst, mezi nimi například právě údaj o stavu tachometru.
Novinku chce zavést Allianz od října. Kromě povinného ručení bude pojišťovna nabízet slevu podle počtu najetých kilometrů také u havarijního pojištění a pojištění skel. V případě havarijního pojištění budou slevy nicméně nižší – třicet procent pro řidiče, kteří ujedou míň jak pět tisíc kilometrů za rok, dvacet procent při nájezdu do sedmi a půl tisíce kilometrů a kdo najede míň jak deset tisíc kilometrů, dostane slevu deset procent.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
22. 9. 2016 14:25, jezevec
jakou to má koincidenci s bonusy za bezškodní průběh?
bonifikace za nízký nájezd se sčítá, řadí za sebe, nebo se vybírá jedna z nich?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
5. 10. 2016 13:30, Štěpán
Revoluce spuštěna! Spočítejte si svoje autopojištění na www.jezdimmalo-platimmalo.cz
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.