Operativní leasing: Vůz v dobré kondici? Slevu nečekejte!
Ivo Ščuka | | 25. 8. 2006 | 4 komentáře
Jestliže řidič ani firma – zákazník využívající služby operativního leasingu - není vlastníkem vozu, jak zajistit, aby se k němu řidič choval správně? Stav, v jakém vůz vrátí, přece rozhoduje o jeho prodejní hodnotě. Vše se nedá specifikovat dobou použití a počtem kilometrů. A čím bude hodnota vozu vyšší, tím nižší bude platba za operativní leasing...
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 4 komentářů)
26. 8. 2006 0:46 | JirkaZ
PS: finální rozhodnutí bylo negativní a auta pořizujeme i nadále za hotové...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 8. 2006 14:45 | Ivo Ščuka
Máte pravdu v tom, že pro některé čtenáře se bude jednat o všeobecně známé věci. Ale to je asi konstatování pro úplně všechny informace, které se poskytují na podobně informačně zaměřené servery. Vždy existuje skupina čtenářů, kteří se v uvedené problematice vyznají lépe, než ti ostatní. Pokud by u operativního leasingu "cena neodpovídala poskytnuté službě atd." určitě by to nemohl být nejdynamičtější způsob pořízení firemních vozidel v posledních letech. V Evropě se tímto způsobem pořizuje od 18% do 60% všech firemních vozidel, podle místní legislativy. Asi na tom tedy něco pozitivního bude. Ale samozřejmě to není všelék vhodný pro všechny.
Anketu na levé straně sice nevyplnilo moc čtenářů, ale i z toho mála se ukazuje, že pouhých 20% má pocit (a to nemusí odpovídat skutečnosti!), že se o vozidlo dobře starají. A jak může leasingová společnost prodat vozidlo za nejvyšší cenu a tedy snížit klientovi splátky, když plných 80% čtenářů si myslí, že by se mohlo o „svěřený majetek“ starat lépe? Přitom stav a tedy i prodejní hodnota vozidla přímo ovlivňuje ekonomiku operativního leasingu. Článek měl snahu ukázat, že prodej vozidla na konci kontraktu je úzce svázán s celým předchozím průběhem a snaha o co nejlepší stav vozidla nemusí znamenat zisk, ale pouhé vyplnění toho, co leasingová společnost již předem klientovi garantovala.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 8. 2006 13:20 | JirkaNeprihlaseny
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 8. 2006 12:11 | TomTom