Debetní karty slouží pro bezhotovostní platby u obchodníků a umožňují výběr hotovosti z bankomatu či obsluhu dalších funkcí u bankomatu. Je-li karta embosovaná, může její majitel platit nejen u obchodníků, kteří mají elektronický platební terminál, ale i v obchodech, které jsou vybavené mechanickým snímacím zařízením, známým jako imprinter nebo „žehlička“. Tato zařízení jsou ale už na ústupu. Díky službě cash advance dovolují některé karty rovněž výběr hotovosti u vybraných bank a směnáren, případně u obchodníků (služba cashback). Některé debetní karty umožňují i bezkontaktní platby. Drobné výdaje do 500 korun je tak možné díky technologiím PayPass a PayWave zaplatit bez zadání PIN, což je pohodlnější a rychlejší.
Pokud držitel debetky nemá na účtu žádné peníze ani sjednaný kontokorent, při platbě u obchodníka s terminálem napojeným přímo na banku mu pro nedostatečný zůstatek na účtu nebude platba povolena. V tomto ohledu se debetní karty liší od kreditních karet, které nesouvisí přímo s penězi na účtu klienta, ale jsou navázané na úvěrový účet podle schváleného limitu banky. U kreditek se tedy peníze odečítají z tohoto úvěrového účtu a klient je splácí později, až po vyúčtování.
Jiný důvod, proč nelze kartou – kreditní i debetní – platit, je překročení denního či týdenního limitu, v takovém případě mají výhodu lidé, kteří používají některé formy přímého bankovnictví a můžou přímo v obchodě, díky smartbankingu, internetbankingu, phonebankingu dálkově limit přenastavit.
K debetní kartě se nabízí řada doplňkových služeb, jednou z nich je například pojištění proti zneužití platební karty. Toto pojištění pomáhá řešit finanční újmu způsobenou neoprávněnými transakcemi, když člověk kartu ztratí, někdo mu ji ukradne nebo se zmocní autorizačních údajů. Oblíbené je i cestovní pojištění k platební kartě.
Méně...