Finanční plánování podle Sophia Finance
18. 11. 2003 | Vladimír Bádr | 1 komentář
Připravili jsme pro vás další díl našeho testování finančních poradců. Na mušku jsme si tentokrát vzali společnosti Sophia Finance.
Tak jako u předchozího testu i zde jsem zvolil pro první kontakt moderní komunikační kanál, tedy internetové stránky společnosti. Zde jsem vyplněním příslušné tabulky požádal o kontakt s poradcem. Byl jsem zvědavý, jak si s touto formou komunikace Slon poradil. Snad nebudu obviněn z nekritičnosti, když uvedu, že si s ní neporadil vůbec. A nebo jsem měl smůlu. Po vyplnění a odeslání zmíněné tabulky jsem totiž na zpětný kontakt čekal 13 pracovních dní, kalendářně bezmála 3 týdny. Během té doby se mi nikdo neozval. Z toho jsem usoudil, že už asi nemá cenu déle čekat a opět jsem zvolil starý dobrý telefon.
Ozvala se mi příjemná paní, kterou jsem požádal, zda mě může kontaktovat finanční poradce, a nadiktoval ji svůj telefon a lokalitu bydliště. Při té příležitosti mi bylo vysvětleno, že moje telefonní číslo předá oblastnímu vedoucímu a ten již konkrétnímu poradci, který se mi do dvou týdnů ozve. Požádala mě, abych se znovu ozval, pokud by se tak nestalo. Nebylo třeba, neboť poradkyně se mi ozvala již druhý den a domluvili jsme si schůzku.
První schůzka
Testy finančních poradců |
Před několika měsíci jsme odstartovali testování finančních analytiků. Jako první dostala prostor společnost OVB. Zajímá vás, jak obstál její poradce? Čtěte!
Testovali jsme také poradenství společnosti Sophia Finance. Její kvality můžete posoudit zde. Třetím testovaným byla společnost TriMan, výkon jejího poradce nově hodnotila naše externí komise. Její resume najdete na tomto místě. |
Druhá schůzka
Na druhou schůzku jsme již přišli s manželkou společně. Poradkyni jsme předali naše finanční plány i popis současné situace společně s kopiemi smluv se dvěma stavebními spořitelnami, na pojistku bytu a odpovědnosti za škody způsobené členy domácnosti, a také obchodní podmínky příslušných ústavů. V souvislosti s půlročním revolvingovým termínovaným vkladem se poradkyně zmínila, že na trhu je výhodnější produkt společnosti ING Bank, který je lépe úročen a nemá žádnou výpovědní lhůtu. Až na nepodstatné maličkosti jej popsala dobře.
Všechny smlouvy si poradkyně pečlivě prostudovala. Zjistila, že chybí smlouva o životním pojištění. "Tohle pojištění nemáme," říkám. Poradkyně mi vysvětluje význam životního pojištění, v naší modelové situaci je prý vhodné, spíše nezbytné. Během všech doplňujících dotazů, mezi nimi i na výši platů, si naše odpovědi pečlivě zaznamenávala. Celá tato (jako i předešlá) schůzka trvala přibližně 30 minut. Vyhotovení našeho finačního plánu mělo trvat týden, a proto se i naše závěrečné schůzka konala za tuto dobu.
Třetí schůzka
Hodnocení autora (známkování jako ve škole): |
První kontakt: 5 První dojem z osobního setkání: 2 Představení společnosti a služeb: 2 |
Náš pokus domluvit si schůzku se zástupcem firmy prostřednictvím internetu nevyšel, stalo se nám tedy přesně to samé, co při pokusu kontaktovat firmu TriMan (viz zde). A stejně jako tam byl při následných jednáních s poradkyní prvotní dojem poněkud napraven.
Určitě vás zajímá to nejdůležitější - tedy jaká řešení poradkyně společnosti Slon navrhla. Dozvíte se to na našich stránkách v příštích dnech.
Autor je externím zprostředkovatelem ING.
Co si myslíte o tom, že již druhá společnost nebyla schopna zareagovat na oslovení prostřednictvím internetu? Odardilo by vás to v dalším postupu, nebo byste použili jiných komunikačních kanálů? Jak na vás působí poradkyně firmy Slon po "prvním poločase"?
Penzijko s finančním bonusem
Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.
Sdílejte článek, než ho smažem